انتشار تصاویر داخلی مرسدس بنز جدید کلاس E

روز گذشته و طی مراسمی ویژه فضای داخلی مرسدس بنز کلاس E جدید، از جمله سوپراسکرین پیشرفته MBUX که در خودروی اجرایی نسل ششم عرضه خواهد شد، رونمایی شد.

به گزارش سیناپرس، مرسدس بنز در سال گذشته توجه ویژه ای به طراحی داخلی محصولات خود داشته و تلاش کرده است از پیشرفته ترین فناوری های ممکن برای این هدف استفاده کند. به همین دلیل روز گذشته از فضای داخلی مرسدس بنز کلاس E جدید این شرکت رونمایی شد. این طراحی به عنوان بخشی از یک تلاش هماهنگ برای ارائه تجربه کاربری دیجیتالی محسوب شده و به طور قابل توجهی مدرن تر از مدل های قبلی بنز است.

بنز کلاس E جدید که قرار است در ماه جولای فروش خود را در بخش هایی از اروپا آغاز کند، در کنار نمونه برقی EQE، امکان انتخاب ابزارهای مجزا و نمایشگرهای اطلاعات سرگرمی به سبک پرتره یا داشبوردی که تقریباً به طور کامل با پیکسل پوشانده شده است را به خریداران ارائه می دهد.

سوپر اسکرین MBUX که از روی صفحه نمایش فوق العاده MBUX که قبلاً توسط مرسدس بنز به عنوان گزینه ای پر هزینه ارائه شده بود، الگوبرداری شده است، نمایشگر ابزار دیجیتالی ایستاده را با نمایشگرهای اطلاعات سرگرمی مرکزی و نمایشگرهای سرنشین اختیاری ترکیب می کند.

این نمایشگرها در زیر یک ورق شیشه قرار گرفته اند تا به فضای داخلی E-Class ظاهری تمیز و جذاب ببخشند که با کاهش تعداد کنترل های آنالوگ بهبود یافته است.

مرسدس بنز علاوه بر حذف پد کنترل اطلاعات و سرگرمی نصب شده در کنسول مرکزی، کنترل‌ های تهویه مطبوع دیجیتالی جدید را در صفحه نمایش مرکزی اطلاعات سرگرمی در اختیار خریداران محصول جدید E-Class قرار داده است.

به گزارش سیناپرس، علاوه بر این، طراحان بنز با بهره گیری از سوپراسکرین MBUX ، چهار دریچه هوای مرکزی و دو دریچه بیرونی دایره ‌ای موجود در کلاس E را حذف و آنها را با یک نوار تهویه طولانی در بالای داشبورد جایگزین کردند.

در میان گزینه ها یک نمایشگر هدآپ جدید نیز دیده می شود که در جدیدترین محصول کلاس S و چهار مدل مبتنی بر پلت فرم خودروی الکتریکی EVA مرسدس بنز دیده شده و میدان بزرگتر و عملکردهای جدید واقعیت افزوده را دریافت می کند.

مرسدس همچنین E-Class جدید را با سیستم نورپردازی محیطی پیشرفته تری ارائه کرده است که می تواند در ترکیب با موسیقی از سیستم صوتی برنامه ریزی شود. علاوه بر موارد فوق، این سیستم پیشرفته به عنوان یک هشداردهنده هوشمند برای عملکردهای دیگر، از جمله دستیار پارک، سیستم تقاطع و کمک ترمز استفاده می شود.

به گزارش سیناپرس، سیستم جدید MBUX از پیشرفت هایی استفاده می کند که برای اولین بار در EQE SUV دیده شد. از جمله این امکاناتمی توان به قابلیت نصب برنامه های دلخواه کاربران اشاره کرد.

فناوری کنترل نور دوگانه  DLC  به مسافر این امکان را می دهد در حالی که خودرو در حال حرکت است فیلم ها و سایر محتواها را روی صفحه نمایش سرنشین تماشا کرده و سیستم هوشمند موجود در این خودرو در صورت تشخیص حواس پرتی راننده، حسگرهای نمایشگر وی را غیرفعال می کنند.

یکی دیگر از پیشرفت‌های جدید، دوربین اختیاری است که با Superscreen MBUX عرضه می ‌شود. این دوربین در بالای داشبورد نصب شده و به راننده این امکان را می‌دهد که عکس‌های گرفته یا در کنفرانس‌های ویدئویی آنلاین در زمانی که خودرو پارک کرده است، شرکت کند.

اگرچه مرسدس هنوز جزئیات فنی جدیدترین MBUX خود را فاش نکرده است، اما ادعا می‌کند که نسبت به نسخه‌های قبلی سیستم عامل توسعه‌ یافته داخلی، سریع ‌تر و یکپارچه‌ تر عمل می‌کند.

به گزارش سیناپرس، نرم افزار هوش مصنوعی جدید E-Class به MBUX به این خودرو اجازه می دهد تا خود را با عادات شخصی راننده وفق دهد.به گزارش سیناپرس، به این ترتیب با نظارت بر روال، نرم افزار می تواند به طور خودکار دمای تهویه مطبوع و شدت گرمکن صندلی را تنظیم کند.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: autocar

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا