شناسایی استعدادها و خلاقیت دانشجویان با اجرای برنامه سکوی پرتاب

دوره آموزشی مجری ‌گری با عنوان “سکوی پرتاب” امروز صبح به همت معاونت فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ در سالن کاظمی آشتیانی برگزار شد.

به گزارش سیناپرس، دوره آموزشی مجری ‌گری با عنوان “سکوی پرتاب” صبح امروز به همت معاونت فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ با حضور جمعی از اساتید این دانشگاه و دانشجویان 15 استان کشور در سالن کاظمی آشتیانی برگزار شد.

دکتر منوچهر جهانیان، عضو هیات علمی و سرپرست معاونت دانشجویی- فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ در این مراسم گفت: امیدواریم برنامه سکوی پرتاب، سکویی برای کشف استعدادها، بروز و ظهور خلاقیت ها و استعدادهایی بالقوه شرکت کنندگان باشد و این رویداد استعدادهای بالقوه را تبدیل به بالفعل کند و افراد مستعد به جایگاه شایسته خود برسند.

وی به ویژگی های اساسی یک مجری توانمند اشاره کرد و افزود: یک مجری و گوینده باید دو ویژگی اصلی عام و اختصاصی داشته باشد. ویژگی های عام این افراد به بحث نظم و انضباط، آراستگی، پیرایش، روابط عموی بالا، شادابی و جذبه افراد مربوط است تا بتوانند ارتباطی موثر با مخاطبان برقرار کنند.

وی اظهارداشت: ویژگی های اختصاصی این افراد نیز در ارتباط با دانش و آگاهی علمی و تخصصی است. در کنار این دانش و آگاهی باید تکنیک ها و تاکتیک های خاص فن مجری گری را نیز یاد بگیرند.

جهانیان عنوان کرد: اساتید این حوزه طی سالیان متمادی حین اجرا و با گذراندن دوره های تخصصی این دانش و آگاهی را به بهترین شکل یاد گرفته اند، بنابراین چنین برنامه هایی محلی برای کسب تجربه است تا دانشجویان از تجربیات گرانقدر و ارزشمند این اساتید استفاده کنند و استعدادهای نهفته شان شکوفا شود.

سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ همچنین خاطرنشان کرد: این رویداد ضمن افزایش مهارت دانشجویان به عنوان یک دوره بازآموزی باعث کشف، شناسایی و به منصه ظهور رسیدن استعدادها می شود. امیدواریم برگزاری چنین رویدادی این بستر را فراهم کند تا استعدادهای نهفته افراد مناطق محروم در بحث مجری گری و گویندگی و و…. شناسایی شود.

گفتنی است، داوران این مسابقه مسعود فروتن(نویسنده، مجری و کارگردان سینما، تلویزیون و رادیو )، فرزانه قهرمانی(مربی فن بیان، سخنرانی، توسعه فردی) ، حامد توکل(تهیه کننده وکارگردان رسمی صداوسیما)، مسعود اسماعیلی( گوینده و مجری رادیو و تلویزیون) بوده است.

در اختتامیه این مسابقه از محمد جواد اتابکی به عنوان نفر اول، اکبر دست رنج به عنوان نفر دوم و پرستو رحیمیان ثابت به عنوان نفر سوم با حضور گسترده دانشجویان تقدیر به عمل آمد.

گزارش:فرزانه صدقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا