سیگار از علل سرطان مثانه

 دکتر سیدمحمد سدهی روز یکشنبه در نشست خبری نوزدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران و دهمین کنگره پرستاری اورولوژی افزود: این کنگره هر سال با حضور متخصصان اورولوژی داخلی و خارجی برگزار می شود، امسال از دوم تا پنجم شهریورماه سالجاری با حضور اورولوژیست هایی از کشورهای اروپایی، عربی و منطقه در تهران برگزار می شود.
به گزارش ایرنا،وی با اشاره به اینکه امسال آخرین اطلاعات مطرح در دنیا از تمام رشته های مرتبط با اورولوژی در این کنگره ارایه می شود، بیان کرد: اطلاعات مطرح شده در این کنگره در مقایسه با کنگره های اروپا بسیار به روز بوده و جزء کنگره های مطرح بین المللی است.
سدهی افزود: دراین کنگره بیشتر تاکید بر مباحث مرتبط با سرطان مجاری ادرار است و بیشتر روی اختلاف نظرهایی که در مورد درمان سرطان مجاری ادرار وجود دارد، بحث خواهد شد.

**** ایران روی کمربند تولید سنگ های اداری قرار دارد
رییس کنگره اظهارکرد: در این کنگره مطالب مربوط به اورولوژی به طور کامل مطرح می شود، یکی از مباحث آن سنگ های کلیه است که در ایران به دلیل عوامل ژنتیکی و آب و هوایی شیوع دارد. 
سدهی ادامه داد: در ایران در خصوص درمان سنگ های کلیوی تحول زیادی ایجاد شده است و به ندرت برای درمان سنگ کلیه، جراحی باز انجام می شود و سنگ کلیه را یا به وسیله دستگاه های لیزر و سنگ شکن خرد کرده و یا از طریق آندوسکوپی و لاپراسکوپی و دخول به کلیه، خارج می کنیم.
وی افزود: در حال حاضر روش های درمان سنگ کلیه در ایران به عمل های آندوسکوپی، لاپراسکوپی و بدون جراحی باز منحصر می شود.
وی گفت: بیماری های مادرزادی مجاری ادراری از قبیل تنگی مجاری ادراری، اتصال لگنچه به حالب و رفلاکس ادرار، در حال حاضر در مراکز تخصصی اطفال کشور درمان می شود و در این کنگره نیز به این مباحث با حضور متخصصان اورولوژی اطفال پرداخته خواهد شد.

*** شیوع سرطان مجاری ادرار و مثانه در ایران 
سدهی یادآور شد: آنچه در ایران در حوزه تخصصی اورولوژی بیشتر شاهد هستیم، شیوع سرطان مجاری ادرار و سرطان مثانه است.
وی گفت: شاید یکی از دلایل عمده ابتلا به این سرطان ها، استفاده از سیگار، تریاک و سایر مواد مخدر است، البته در کنار این ها نیز بیمارانی داریم که هیچکدام از این موارد را استفاده نمی کنند، اما مبتلا هستند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا