پژوهش در جهاددانشگاهی با هدف رفع نیازهای جامعه انجام می‌شود

حمید امین اسماعیلی در گفت و گو با ایسنا، یکی از وظایف و کارکردهای اصلی جهاددانشگاهی را انجام پژوهش‌های کاربردی و توسعه‌ای‌عنوان کرد و گفت: یکی از کارکردهایی که جهاددانشگاهی با آن خودش را معرفی کرد، کارکرد پژوهش و فناوری بود و طی این سالها به موفقیت‌های چشمگیری در حوزه پژوهش و فناوری دست یافته است.

امین اسماعیلی افزود: همواره تلاش ما در جهاددانشگاهی این بوده که پژوهش‌های ما از آغاز به نوعی تمهید مقدمات شود که به بهره‌برداری برسد و بر اساس نیاز کشور صورت بگیرد تا منجر به رفع مشکلات جامعه گردد.

وی افزود: طی این سالها نزدیک به 12 هزار پروژه پژوهشی در جهاددانشگاهی به انجام رسیده که بیش از 60 درصد آنها کارفرمایی بوده، یعنی با یک اعلام نیاز مشخص و برای رفع مشکل خاصی انجام شده است.

امین اسماعیلی گفت: بسیاری از کارهای پژوهشی که در جهاددانشگاهی انجام شده، برای اولین بار در کشور بوده که از آن جمله می‌توان به اقدامات انجام شده در حوزه سلول درمانی، درمان ناباروری و تولید حیوانات ترانس ژن اشاره کرد.

وی گفت: در حال حاضر نیز 1567 طرح پژوهشی در مجموعه واحدها و پژوهشکده‌های جهاددانشگاهی در دست اجرا داریم که بیش از 60 درصد آنها کارفرمایی است.

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی اظهار کرد: سال گذشته نیز 585 طرح پژوهشی را خاتمه دادیم و 1695 مقاله ارائه و چاپ شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا