سقوط سهام مایکروسافت پس از فاجعه موتور جستجوگر بینگ

شرکت مایکروسافت یک هوش مصنوعی غیرقابل پیش بینی و به ظاهر خطرناک در دست دارد و در حال حاضر به صورت محدود آن را در دسترس عموم قرار داده است.

به گزارش سیناپرس، شرکت مایکروسافت چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی را منتشر کرده که برای بهبود جستجوی تعدادی از کاربران در چند هفته گذشته طراحی شده است اما شروع خوبی را تجربه نکرده است.

جالب اینجاست که این ابزار تا به امروز روزنامه ‌نگاران و دانشجویان را تهدید کرده و حتی تلاش کرده تا یک ازدواج را به هم بزند. گفتنی است که توانایی این ابزار برای بازگرداندن اطلاعات دقیق نیز بسیار ضعیف است. به طور خلاصه، بروز این مسائل مخصوصا برای موتور جستجوگر بینگ به عنوان دومین موتور جستجوی برتر، واقعاً مفید نیست.

به گفته کارشناسان، سهامداران نیز به وضوح تحت تأثیر این اتفاقات قرار گرفته ‌اند، زیرا سهام مایکروسافت تقریباً چهار درصد از ابتدای هفته کاهش یافته و شاید مهم‌تر از همه، ارزش این سهام از زمان انتشار هوش مصنوعی در ۷ فوریه برابر با ۱۸ بهمن به طور کل کاهش یافته است.

کارشناسان معتقدند که تا اینجا کاملاً واضح است که مایکروسافت برنامه چندانی برای ارائه نداشته است. در آخرین پست، این شرکت اعتراف کرد که ابزار هوش مصنوعی جدید آن به راحتی می ‌تواند از ریل خارج شود، اما در نهایت تقصیر را به گردن کاربران انداخت.

در حالی که ثابت شده است که این اتفاق یک آزمایش اجتماعی جذاب است، هوش مصنوعی بینگ هنوز در گفتن حقیقت برای کاربران بسیار ضعیف عمل می کند. به عبارت دیگر، با ادامه وضعیت فعلی، این موتور جستجوگر نمی تواند شرایط را بهبود ببخشد.

کارشناسان معتقدند که مایکروسافت به وضوح در میانه یک چالش اساسی قرار دارد چراکه از یک طرف، این شرکت به احتمال زیاد شاهد تجربه سطوح بی سابقه ای از تعامل با موتور جستجوگر ۱۴ ساله خود است و از طرف دیگر، این موضوع ربات چت را به سمت نابودی می کشاند زیرا کاربران مزایای فناوری هوش مصنوعی را زیر سوال برده و معتقدند که یک ربات چت نمی تواند اطلاعات نادرست را منتشر کرده و به اشخاص حمله کند.

گفتنی است که این غول فناوری پیشتر نیز از این دست تجربه ها داشته است و چت ربات هوش مصنوعی آن به نام Tay که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، تقریباً بلافاصله پس از انتشار، نژادپرستانه عمل کرد که نهایتا در عرض ۲۴ ساعت از دسترس خارج شد. به گزارش سیناپرس، باید دید آیا تلاش دوباره مایکروسافت بسیار بهتر عمل خواهد کرد یا خیر، اما موضوع مهم این است که این شرکت به وضوح کارهای زیادی برای انجام دارد.

مترجم: سامیه خسروی زاده

منبع: futurism

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا