ظهور علم و فناوری خبر خوبی برای سیاره زمین است

به گفته دانشمندان، فناوری و علم در حال پیشرفت است و بشر هر روز بهتر می شود و این موضوع خبر خوبی برای آینده سیاره زمین است.

به گزارش سیناپرس، سرعت نوآوری‌ها و هم‌گرایی فناوری ‌های نمایی، شتاب بی‌سابقه ‌ای را برای حل چالش ‌های جهانی از جمله تغییرات آب‌ و هوایی به وجود می آورد. انجام این کار به ناچار مدل های کسب و کار قدیمی را مختل کرده و جای خود را به مدل های جدید می دهد.

جوزف شومپیتر (Joseph Schumpeter) در سال ۱۹۴۲ برای اولین بار تخریب خلاق را به عنوان نوآوری در فرآیند تولید که بهره وری را افزایش می دهد، توصیف کرد و آن را به عنوان فرایند جهش صنعتی که پیوسته ساختار اقتصادی را از درون متحول می کند و بی وقفه یک ساختار جدید ایجاد می کند، توصیف کرد.

در این رابطه، آنوراگ بانسال (Anurag Bansal) تحلیلگر اختلال، توضیح می دهد که چگونه می توان از نوآوری سخت افزار با تخیل خلاق، ذهنیت مثبت و اقدام سازمان یافته استفاده کرد. او می گوید: سرمایه گذاری های فناوری در چند دهه اخیر ثروت عظیمی را ایجاد کرده است. با این حال، ماهیت ذاتی فناوری رشد محور است که به معنای ریسک بالاتر و بازده بالاتر است. بنابراین، در محیط های ریسک گریز مانند شرایط امروز، بازارها ممکن است سرمایه گذاری ها را کاهش دهند که منجر به اصلاح در این بخش می شود.

بانسال اضافه می کند: سال ۲۰۲۲ یکی از آن‌ سال هایی بود که بسیاری از آن به عنوان ویرانی فناوری یاد می ‌کردند. افزایش نرخ بهره، شکنندگی ژئوپلیتیکی و ترس از اختلال در زنجیره تامین، سهام فناوری و بازار عرضه اولیه سهام شرکت ها را تحت تاثیر قرار داده است. تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد که ارزش بازار تجمعی سهام نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) با سریع ترین رشد تقریباً ۷۰ درصد کاهش یافته است. او می افزاید: اما همانطور که تحلیل ها نشان می ‌دهد، در ۲۵ سال گذشته، بخش فناوری در یک محیط پرخطر سقوط کرده و سریع‌تر و قوی‌تر از بقیه صنایع مجدد به عرصه بازگشته است. پیشرفت‌های فناوری به نقطه ‌ای رسیده ‌اند که خود منابع بیشتری برای نوآوری سریع‌تر فراهم می ‌کنند که ما این موضوع را به عنوان قانون تسریع بازگشت توصیف می کنیم.

بانسال در ادامه اینگونه مثال می زند که تا یک دهه پیش، همه کشورها انرژی خورشیدی را به عنوان راه حلی برای جلوگیری از انتشار کربن ناشی از تولید برق مهم می دانستند. امروزه نوآوری ‌های جدید در کاهش هزینه‌ های نصب انرژی خورشیدی، دولت‌ها را شدیدا به سمت انجام این کار سوق داده است. به طوریکه سال گذشته، ۱٫۱ تریلیون دلار در انتقال انرژی پاک در سراسر جهان سرمایه گذاری شد.

او می گوید: همه ما تغییراتی را که با ظهور گوشی های هوشمند به وجود آمده را می دانیم. به یاد بیاورید که خطوط ثابت چقدر سریع جای خود را به تلفن های همراه دادند. در حال حاضر، گوشی های هوشمند فراگیر شده اند. ما اکنون حتی در یک هواپیما، وای فای داریم که همین چند سال پیش غیرقابل تصور بود. تصور کنید زمانی که بقیه جهان بتوانند به اینترنت دسترسی داشته باشند، فعالیت تجاری چقدر افزایش می یابد و ارتقای اجتماعی اتفاق می افتد.

به گزارش سیناپرس، آنوراگ بانسال در پایان اضافه می کند که فناوری در حال تبدیل شدن به قلب و روح استراتژی رشد همه شرکت هاست و هیچ صنعتی از فناوری در امان نیست. نوآوری در حال رقابت است تا همه چیز را بزرگ‌تر، بهتر، سریع‌تر و ارزان‌تر کند. به گفته او، فرآیندهای صنعتی و بخش خدمات در حال دیجیتالی شدن هستند و تصمیم‌ گیری ‌ها با استفاده از داده ‌ها انجام می شوند. هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در تصمیم‌ گیری فراگیر شده و توالی یابی دی ان ای و ویرایش ژنتیکی نشان می دهند که برای درمان بیماری های مزمن و افزایش طول عمر سالم، راه های دیگری وجود دارد. این تغییرات در نحوه زندگی باعث می شود سیاره ای را که از نیاکانمان به ما به ارث رسیده، بهتر و سالم تر به نسل بعدی تحویل دهیم.

مترجم: مهدی فلاحی پناه

منبع: financialexpress

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا