اردبیل بزرگ‌ترین تولید کننده بذر ذرت در کشور است

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دشت مغان بعنوان قطب تولید بذر ذرت به شمار می رود، گفت: این بذر در رقم ۷۰۴حدود ۸۵ درصد بذر مورد نیاز کشور را تامین می کند

به گزارش سیناپرس اردبیل، علیرضا مهاجر روز گذشه در حاشیه بازدید از نحوه پروسس بذر ذرت در کشت و صنعت مغان و پارس اظهار کرد : دشت مغان یکی از بزرگترین تولید کنندگان بذور محصولات زراعی برای کشور محسوب می شود به طوری که کشاورزان این منطقه می توانند نیاز کشور به بذر را تامین کنند.

وی با بیان اینکه تمامی استاندارد های بین المللی در تولید بذر در این منطقه رعایت می شود، گفت از سال گذشته صادرات بذر ذرت به کشورهای مختلف شروع و در حال حاضر نیز ادامه دارد .

معاون وزیر در امور زراعت اضافه کرد : تولید بذر مورد نیاز محصولات زارعی در دنیا یک مساله مهم و راهبردی بوده و برای کشور ما نیز اهمیت مضاعف داشته چرا که در جهت ایجاد اشتغال و ارزش افزوده نقش مهمی دارد.

مهاجر افزود: افزایش تولید و تامین امنیت غذایی نقش بسزایی در زندگی افراد و توسعه جامعه دارد در این راستا از طرحهایی که منجر به افزایش تولید شود حمایت می کنیم .

وی در ادامه همچنین از تلاش دولت و وزارتخانه در جهت پرداخت طلب پنبه کاران مغان خبرداد و گفت: با پیگیری مستمر بزودی مشکلات مطالبات معوقه پنبه کاران پرداخت خواهد شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا