کشف مقبره 3 هزار و 500 ساله عصر برنز در قبرس

کاوش های باستان شناسی در بندرگاه باستانی هالا سلطان تکه واقع در کشور قبرس منجر به کشف یک مقبره 3 هزار و 500 ساله از عصر برنز شد در این مقبره  بقایای اشیا ارزشمندی که در مناطق مختلفی از میانرودان، یونان ، مصر و آناتولی ساخته شده؛ به دست آمد.

مردم ساکن در منطقه ای که امروزه با نام قبرس شناخته می شود در اواخر عصر برنز علاقه ای به دفن شدن در مقابر اختصاصی نداشته و بیشتر آن ها دوست داشتند در منازل خود مدفون شوند. با توجه به این موضوع، کشف مقبره ای با ویژگی های فوق و اشیا ارزشمند درون آن در این دوره، بسیار با اهمیت محسوب شده و می تواند اطلاعات ارزشمندی از این دوران را برای پژوهشگران فراهم کند.

سرپرستی این کاوش های علمی بر عهده پیتر فیشر از دانشگاه گوتنبرگ سوئد قرار داشته و در این کاوش بقایای اسکلت هشت نوزاد و نه فرد بالغ به دست آمد. پژوهشگران احتمال می دهند این افراد از اعضای یک خانواده بوده و با یکدیگر نسبت فامیلی دارند.

مطالعات انجام شده نشان می دهد که مردم این منطقه در روزگار فوق بر اساس رسوم خود، اشیا ارزشمندی مانند تاج، گوشواره، مروارید ، طلا و جواهرات و سفال های تزئین شده و منقش به تصاویر مذهبی را با هدف طلب آمرزش برای مردگان،  در مقابر قرار می داده اند.

پیتر فیشر در رابطه با این کشف اعلام کرد: مردم ساکن در منطقه ای که امروزه با نام قبرس شناخته می شود در اواخر عصر برنز علاقه ای به دفن شدن در مقابر اختصاصی نداشته و بیشتر آن ها دوست داشتند در منازل خود مدفون شوند. با توجه به این موضوع، کشف مقبره ای با ویژگی های فوق و اشیا ارزشمند درون آن در این دوره، بسیار با اهمیت محسوب شده و می تواند اطلاعات ارزشمندی از این دوران را برای پژوهشگران فراهم کند.

مطالعات در این رابطه ادامه داشته و پزوهشگران در تلاش هستند تا با استخراج اطلاعات از اشیا و مقابر فوق، بخش های ناشناخته فرهنگ مردم این عصر را مورد مطالعه قرار دهند.

منبع: ibtimes

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا