شناسایی بالون جاسوسی بر فراز کانادا

چندی پیش ایالات متحده آمریکا یک بالون جاسوسی بر فراز آسمان خود شناسایی کرده و آن را ساقط کرد. چند روز بعد یک شیء مشابه در آمریکای جنوبی دیده شده و سپس در آلاسکا گزارش وجود بالون های جاسوسی منتشر شد. به تازگی کانادا نیز با این اشیا پرنده مواجه شده است.

به گزارش سیناپرس، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا اعلام کرد: فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی  NORAD  یک شی ناشناس را در بخش شمال کانادا ساقط کرد.

وی در توییتر خود نوشت: من دستور دادم که شیء ناشناس که حریم هوایی کانادا را نقض کرده بود، سرنگون کنند. فرماندهی NORAD این شیء را بر فراز یوکان سرنگون کرد.

ترودو همچنین گفت: در این مورد با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفتگو کرده است. به گفته وی، ارتش کانادا باید لاشه این شیء را بیابد و آن را بررسی کند.

تلویزیون گلوبال نیوز پیشتر گزارش داده بود که فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی یک یا دو شیء ناشناس را در حریم هوایی کانادا زیر نظر دارد. برخی منابع غیر رسمی اعلام کردند: شیء پرنده فوق  می تواند بالون جاسوسی باشد.

به گزارش سیناپرس، در این میان انگشت اتهام به سوی چین نشانه رفته است که در مورد این موارد جدید اظهار نظری نکرده اما مالکیت بالون ساقط شده در آمریکا را تائید کرده و اعلام کرد این بالون اشتباها و به دلیل جریان باد وارد حریم هوایی این کشور شده است.

مترجم: رضوان خندان

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا