موضوع سرطان جدی است

 دکتر سید حسن هاشمی بعد از جلسه مشترک با معاون سیما و مدیران شبکه های سیما در مورد مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست گفت: در این جلسه از مسولان سیما خواستیم که از فرصت مسئولیت خود در جهت فرهنگسازی بیشتر در مسیر توانمند سازی مردم ایران برای ارتقای بهداشت عمومی استفاده کنند.

وی همچنین پیشگیری از بدآموزی هایی که ممکن است در قالب سریال و فیلم برای جامعه وجود داشته باشد و یا اتفاقاتی که ممکن است برای جوانان و یا علاقه مندان برنامه های صدا و سیما الگو قرار گیرد را مورد تاکید قرار داد و گفت: صدا و سیما برنامه های زیادی تولید می کند که می تواند برای ایجاد رفتارهای سالم مفید باشد.

هاشمی افزود: در این زمینه موضوع سلامت روان اهمیت دارد و طبیعی است صدا و سیما می تواند در کاهش بار بیماریهای مربوط به این حوزه بسیار موثر باشد .

وی گفت: در این نشست در فضایی صمیمانه از همکاران عزیز خود در صدا و سیما خواستیم که به مباحث سلامت، غذا، ضرورت تحرک ، بیماری های غیرواگیر و عوامل پرخطر توجه بیشتری داشته باشند و قول های خوبی در این زمینه داده شد.

وزیر بهداشت در ادامه از همکاری و حمایت های صدا و سیما از طرح تحول سلامت در طول سه سال گذشته قدردانی و ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها ادامه یابد.

هاشمی با بیان اینکه بیماری های غیرواگیر مانند بیماری های قلبی و عروقی و سکته های قلبی عامل ۵۰ درصد مرگ ایرانیان است، افزود: موضوع سرطان نیز جدی است و باید حتما پیشگیری و اصلاح سبک زندگی در صدر برنامه های مردم قرار گیرد.

وی در ادامه به اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: بخش هایی از این طرح که باعث رضایتمندی مردم شده است، می تواند در جهت امید بخشی کمک کننده باشد .

هاشمی به موضوع جامعه پزشکی اشاره کرد و گفت: مانند مقوله امنیت، در مورد پزشک هم نباید نگاه امیدوارنه و مثبت مردم از آن سلب شود.

وی گفت: بخشی از درمان، اعتماد مردم به پزشک و گروه پزشکی است و باید از این موضوع مراقبت شود و البته در این زمینه تندروی هایی در سال های گذشته صورت گرفت که مطلوب نیست.

به گزارش مهر،وزیر بهداشت حوزه سلامت را به «کشتی» تعبیر کرد و گفت: همه ما سرنشینان کشتی هستیم و اگر کسی با اعمال و یا مواضع خود آن را سوراخ کند به همه آسیب خواهد رسید و متاسفانه رفتارهایی را شاهد بودیم که شاید می شد به گونه ای عمل کرد که موجب بی اعتمادی مردم نشود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا