تحقیقات نشان داد؛
پیش دبستانی راهی برای ورود به دانشگاه
طبق یک مطالعه تجربی که توسط یک اقتصاددان در موسسه تکنولوژی ماساچوست انجام شده است، حضور در پیش دبستانی در سن ۴ سالگی باعث می شود کودکان به طور قابل توجهی بیشتر به دانشگاه بروند.
به گزارش سیناپرس، این مطالعه به بررسی کودکانی می پردازد که از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳ در پیش دبستانی تحصیل کرده اند. نتایج مطالعات نشان می دهد: در میان دانش آموزانی با پیشینه های مشابه، حضور در یک پیش دبستانی را تجربه کرده بودند، ورود به دانشگاه را درست بعد از دبیرستان ۸.۳ درصد افزایش داد. نتایج همچنین نشان دهنده افزایش ۵.۴ درصدی افزایش حضور دانشجویان در دانشگاه بود.
پاراگ پاتاک (Parag Pathak) استاد دپارتمان اقتصاد موسسه تکنولوژی ماساچوست و یکی از پژوهشگران این مطالعه می گوید: ما متوجه شدیم که کودکان ۴ ساله ای که به طور تصادفی در یک پیش دبستانی عمومی بین سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳ شرکت کردند، احتمال بیشتری برای حضور در دانشگاه دارند و این تأثیر بسیار زیادی دارد. آنها همچنین به احتمال زیاد از دبیرستان فارغ التحصیل می شوند و به احتمال زیاد دوره پیش دانشگاهی را نیز می گذرانند.
به گزارش سیناپرس، این مطالعه ارتباطی بین حضور در پیش دبستانی و نمرات بالاتر دانش آموزان در آزمون های استاندارد پیدا نمی کند. اما نشان می دهد که کودکانی که در پیش دبستانی حضور داشتند، بعداً مشکلات رفتاری کمتری از جمله تعلیق کمتر، غیبت کمتر و مشکلات کمتری در سیستم قانونی داشتند.
پاتاک می گوید: چیزهای زیادی وجود دارد که بر رفتن افراد به دانشگاه تأثیر می گذارد و این نتایج رفتاری با آن مرتبط است. او می افزاید: اینطور نیست که ما در نمرات آزمون افزایش داشته باشیم و اما یافته ها با افزایش تحصیل در دانشگاه مطابقت دار که یک موضوع خیلی جالب است.
به گفته محققان، یافته های این مطالعه نشان می دهد: شرکت در مقطع پیش دبستانی ممکن است یک اثر مفید بلند مدت داشته باشد که به طور کامل آکادمیک نیست، اما دارای یک جزء رفتاری مهم است. کودکانی که به پیش دبستانی می روند ممکن است عادت های رفتاری مهمی را به دست آورند که آنها را از دردسرهای آینده دور می کند. به عنوان مثال: حضور در پیش دبستانی میزان جرائم نوجوانان در آمریکا را یک درصد کاهش می دهد.
پاتاک معتقد است که کارهای بیشتری باید در مورد این یک یافته جذاب انجام شود. است. به گفته او، اکنون یافته های ما نشان می دهد که ممکن است موضوعی مهم در پیش دبستانی رفتن کودکان نهان باشد.
به گزارش سیناپرس، برخی محققان عنوان می کنند: سؤال واقعاً مهم نه تنها این است که آیا پیش دبستانی کار می کند یا خیر، بلکه این است که چه نوع پیش دبستانی برای کودکان مفید است. به گفته کارشناسان، برنامه های پیش دبستانی از نظر مهارت هایی که بر آنها تأکید می کنند و نوع برنامه درسی که استفاده می کنند، می توانند بسیار متفاوت باشند. همچنین مطالعات نشان داده که برخی از این رویکردها در کوتاه مدت نتایج بهتری نسبت به سایرین دارند.
پاتاک معتقد است: با تحلیل بیشتر برنامه های پیش دبستانی با سیاستهایی که آزمایشهای طبیعی را ایجاد می کنند، روشنتر کردن این موضوع امکان پذیر است. او در پایان می گوید: ما واقعاً هیجان زده هستیم زیرا پتانسیل زیادی برای اعمال رویکرد ما در سایر تنظیمات درسی کودکان وجود دارد.
مترجم: فرگل غفاری
منبع: news.mit
No tags for this post.