رضایت‌نامه اعزام به جبهه بهترین هدیه پدر به فرزندش

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و به مناسبت گرامیداشت مقام پدر، رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان به همراه فرماندار همدان و رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان با پدر شهید عین اله رجبی دیدار کردند.

در این دیدار پدر شهید رجبی تمام دوران زندگی کوتاه فرزند خود را خاطره دانست و گفت: عین اله پسر درسخوان و با انضباطی بود اما یک روز من را از طرف مدرسه خواستند و گفتند مدتی است پسر شما در درس افت داشته که ممکن است به علت وجود مشکلی در منزل باشد.
وی ادامه داد: به اولیای مدرسه اطمینان خاطر دادم مشکلی در منزل نیست و ممکن است اشکال در جای دیگری باشد، با مادر شهید که صحبت کردم گفت عین اله دوست دارد به جبهه برود و به علت سن پایینی که دارد تا رضایت‌نامه شما نباشد اعزام نمی‌شود.
پدر شهید افزود: با عین اله صحبت کردم و گفتم تو نه علم داری نه تعلیم، چطور می خواهی به جبهه بروی؟ گفت در پادگان ابوذر آموزش دیده‌ام، شما برای انقلاب از چیزی فروگذار نکردید امروز نوبت ماست به جبهه برویم و از انقلاب و کشور دفاع کنیم.
رجبی که با یادآوری خاطرات آن روزها اشک می ریخت اضافه کرد: وقتی رضایت‌نامه اعزام پسرم را امضا کردم انگار بهترین هدیه دنیا را به او داده‌ام، رضایت نامه رو بوسید و دور سر من چرخید هیچوقت پسرم را اینقدر خوشحال ندیده بودم.
این پدر شهید بیان کرد: چند شب خواب پسرم را می دیدم، بار آخر دیدم که از ناحیه پهلو ترکش خورده و فردای آن شب با مراجعه به ستاد شهدا خودم را همسایه عین اله رجبی معرفی کردم و به من گفتند متاسفانه این رزمنده به شهادت رسیده، حال پریشان من را که دیدند گفتم پدر عین اله هستم و می خواستم راستش را به من بگویید.
رجبی گفت: فردای آن روز به خانواده شهدا گفتند بیایید و پیکر فرزند خود را ببینید، من اول به پهلوی پسرم نگاه کردم و دیدم دقیقا از ناحیه ای که در خواب دیده بودم ترکش خورده و شهید شده است.
شهید عین اله رجبی ۲۰ خرداد ۱۳۵۱ چشم به جهان گشود در سن ۱۳ سالگی به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در تاریخ ۲۲ دی ۱۳۶۵ در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به پهلو به درجه رفیع شهادت نائل آمد. مزار مطهر این شهید جوان و گرانقدر در گلزار شهدای آرامستان باغ بهشت همدان قرار دارد.
گزارش: فاطمه عزیزی هرمز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا