پیش بینی رشد و جهش اقتصادی چین در سال جاری میلادی

پیش بینی های کارشناسان نشان می دهد: اقتصاد چین علی رغم مشکلات ناشی از همه گیری شدید کرونا در این کشور، همچنان با رشدی قابل توجه رو به رو بوده و در سال جاری میلادی با جهش مواجه خواهد شد.

به گزارش سیناپرس، باریس داستر، اقتصاددان بین المللی و استاد دانشگاه مرمره در استانبول، گفت: رشد پایدار، سالم و توسعه هماهنگ با محیط زیست و طبیعت در میان اهداف اقتصادی چین به وضوح دیده شده و  انتظار می‌ رود اقتصاد چین در سال ۲۰۲۳ به لطف سیاست‌ های مناسب تعیین شده، رشد بیشتری نسبت به قبل داشته باشد.

سلجوک کولاک اوغلو، مدیر مرکز مطالعات آسیا – اقیانوسیه آنکارا نیز در مصاحبه اخیر خود به خبرنگاران گفت: اقتصاد چین به ویژه پس از بهینه سازی اقدامات کنترل کرونا در ابتدای سال جاری وارد دوره بهبود کامل شده است.

کولاک اوغلو در این رابطه گفت: تعداد زیادی از مردم چین در طول جشنواره بهار به داخل و خارج از این کشور سفر کردند که این امر باعث رونق اقتصادی در همه بخش ها، به ویژه در حمل و نقل و گردشگری شد.

این امر حتی پس از فصل تعطیلات که انتظار می‌ رود تاجران چینی و بین ‌المللی برای مقاصد تجاری سفر کنند، بیشتر خواهد شد. همه این فعالیت ‌ها گردش ‌های مثبت بیشتری را در دنیای تجارت به ارمغان می‌آورد و تحولات مثبت بیشتری برای بخش‌های چینی به همراه خواهد داشت.

کارشناسان اقتصادی همچنین از عزم دولت چین برای افزایش بهره‌ وری کارخانه‌ ها و انعطاف ‌پذیری بیشتر و ایمن ‌تر کردن صنعت و زنجیره تامین این کشور با منابع انسانی واجد شرایط در چارچوب رشد با کیفیت بالا، تمجید کردند.

به گزارش سیناپرس، باید توجه داشت که منابع انسانی چین در حال افزایش است و چین نیروی کار واجد شرایطی دارد. بنابراین همه این برنامه ها برای دستیابی به توسعه با کیفیت بالا در حال انجام است.

باریس داستر، یکی از دیگر تحلیلگران بین المللی اقتصادی نیز با تکرار گفته های کولاک اوغلو، گفت: چین از طریق اهداف و سیاست های صحیح همچنان در سال ۲۰۲۳ موتور محرکه اقتصاد جهانی خواهد بود.

داستر در مصاحبه ای به رسانه های خبری گفت: رشد پایدار، سالم و توسعه هماهنگ با محیط زیست و طبیعت در میان اهداف اصلی چین به طور برجسته دیده می شود.

به گزارش سیناپرس، دستاوردهای اقتصادی چین در سال ۲۰۲۲ ثابت کرد که سیاست ‌های دولت علی ‌رغم همه‌ گیری به ثمر نشسته است. به عبارت دیگر، همه این نشانه های مثبت در مورد اقتصاد چین نشان می دهد که اهداف تعیین شده کلان اقتصادی این کشور برآورده شده است.

در خاتمه گفتنی است طی سال های گذشته علیرغم فشار ‌های ناشی از همه ‌گیری، اقتصاد چین همچنان سالیانه ۳ درصد رشد کرده و به رکورد ۱۲۱ تریلیون یوان (حدود ۱۸ تریلیون دلار آمریکا) در سال ۲۰۲۲ رسید.

مترجم: رضوان خندان

منبع: english.news.cn

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا