هرچقدر می خواهید غذا بخورید با فناوری نوریشد چاق نمی شوید

پروژه نوریشد یک برنامه ابتکاری واقعیت مجازی در حوزه غذا است که ظاهراً به دنبال این است تا لذت خوردن غذا را از بین ببرد.

غذا خوردن با فناوری واقعیت مجازی چطور

این پروژه غذا را با ژله جلبک جایگزین کرده و سپس سعی می‌کند تا مغز شما را به گونه‌ای منحرف سازد که فکر کنید در حال خوردن یک غذای خوشمزه هستید.

با فناوری واقعیت مجازی نوریشد، هرچقدر می خواهید غذا بخورید و چاق نشوید - فردانما - آینده صنعت غذایی ۳

پروژه نوریشد که توسط آزمایشگاه کویکری توسعه داده شده یک مفهوم واقعیت مجازی است که وعده داده است تا برای افراد این امکان را فراهم نماید تا به کمک عینک واقیعت مجازی آکیولس ریفت، یک دستگاه منتشرکننده عطر و ظروف غذای خاص، «بدون پشیمانی هرچه می‌خواهند غذا بخورند».

پروژه نوریشد جایگزین غذا؟

پروژه نوریشد به دنبال این نیست تا خود را به عنوان جایگزین غذا معرفی کند، بلکه در عوض راهی ارائه می‌کند تا ما به کمک آن بتوانیم بدون نگرانی از چاق شدن، هوس شدید خود به غذا خوردن را فرونشانیم. برای مثال به جای خوردن یک استیک با ۶۰۰ کالری انرژی می‌توانید یک عینک آکیولس ریفت بر چشم بگذارید و در حالی که ژله‌های جلبک می‌خورید به مغز خود بگویید که در حال خوردن استیک هستید.

غذا خوردن ظروف خاص

این طرح همچنین شامل ظروف غذای ژیروسکوپیک نیز هست. این ظروف سنسورهایی دارند که به فرد خورنده غذا این امکان را می‌دهد تا غذای خود را در محیط واقعیت مجازی بخورند.

با فناوری واقعیت مجازی نوریشد، هرچقدر می خواهید غذا بخورید و چاق نشوید - فردانما - آینده صنعت غذایی ۲

به طور مشابه به لطف فناوری واقعیت مجازی، افراد می‌توانند غذای خود را در هر مکانی که دوست دارند اعم از واقعی یا خیالی بخورند.آزمایشگاه کیوکری حتی پیشنهاد می‌کند تا افراد شام خود را در ابرها و به همراه پیتر پن در نورلند بخورند.

مغز انسان فریب نمی خورد

البته مغز شما یک عضو باهوش است و این بدین معناست که چیزی بیشتر از تردستی برای فریفتن آن نیاز است. به همین خاطر است که از دستگاه منتشرکننده عطر و «مبدل القای استخوانی» نیز در این کار استفاده می‌شود. دستگاه منتشرکننده عطر، بوی مطبوع غذا را در صورت شما می‌دمد و مبدل القای استخوانی نیز روی گوش شما قرار گرفته و صدای جویدن را برای شما بازسازی می‌کند.

این شرکت در حال حاضر در حال تهیه «دیسک‌های بو» است که توسط شرکت‌هایی که علاقمندند دستپخت‌های کامپیوتری خود را تجربه نمایند قابل خریداری است.

عجیب اما واقعی

به گزارش فردانما،اگرچه کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد اما پروژه نوریشد مثالی از تجارب و دنیای جدیدی است که به کمک فناوری واقعیت مجازی ایجاد شده‌اند. علاوه بر این، این پروژه یکی از جالب‌ترین کاربردهای این فناوری در موضوعی به غیر از بازی است. خالقان این پروژه همچنین اشاره می‌کنند که از این پروژه می‌توان برای کمک به کودکان برای ایجاد عادت‌های غذایی سالم و خوب و همچنین به عنوان درمانی برای بیمارانی که از «اختلالات خوردن» رنج می‌برند استفاده نمود. اگرچه پروژه نوریشد امید دارد تا بتواند محصول و پروژه خود را بفروشد اما ما امیدواریم که در ابتدا اینگونه کاربردها و استفاده‌های مفیدتر آن بیشتر توسعه یافته و مورد استفاده قرار گیرند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا