تحریم روسیه محصولات پتروشیمی را گران کرد

طی ماه های گذشته محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی با افزایش قابل توجه قیمت مواجه شده و مقامات روسیه این موضوع را ناشی از تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه این کشور می دانند.

به گزارش سیناپرس، سرگئی کومیشان، مدیر اجرایی شرکت پتروشیمی سیبور، عصر روز گذشته در مصاحبه با رسانه های خبری گفت: اروپایی ‌ها اکنون مجبورند بالاترین قیمت‌ ها را برای محصولات پتروشیمی‌ در جهان بپردازند، زیرا تولید کنندگان روسی مجبور شده اند اروپا را به دلیل تحریم‌ های اعمال شده ترک کنند.

به گفته این مقام ارشد نفتی روسیه، تولید کنندگان این کشور در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی طی یک سال گذشته مجبور شدند، اروپا را به مقصد آسیا ترک کنند. در این شرایط تولید کنندگان دیگری باید در اروپا جایگزین روسیه می شد. در عمل این اتفاق رخ نداد زیرا این موضوع و تداوم ثبات بازار محصولات فوق برای سایر کشورهای تولید کننده سودآور نبود. برای حل این مشکل، قیمت ها باید تغییر کرده و سد آور می شدند به همین دلیل متوسط قیمت محصولات پتروشیمی در اروپا و سایر مناطق جهان افزایش پیدا کرد.

باید توجه داشت این افزایش قیمت در قاره اروپا در مقایسه با سایر کشورهای جهان بیشتر بوده و در نتیجه اکنون مصرف کنندگان اروپایی برای خرید محصولات پتروشیمی بالاترین قیمت را در جهان پرداخت می کنند.

مدیر ارشد بزرگترین مجموعه پتروشیمی روسیه در ادامه توضیحاتش خاطرنشان کرد: با این حال، قیمت های اعمال شده در بازارهای اروپایی بر وضعیت بازار پتروشیمی روسیه تأثیری ندارد.

به گزارش سیناپرس، پیش از این، میخائیل کاریسالوف، مدیر ارشد مجموعه پتروشیمی سیبور، گفته بود که سال‌ ها طول می ‌کشد تا در اروپا، که در واقع همکاری با روسیه در خط عرضه لاستیک و پلیمر را متوقف کرده است، جایگزین مناسبی برای محصولات پتروشیمی‌ روسیه شناسایی شود.

مترجم: رضوان خندان

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا