الجزایر تامین کننده جدید گاز اروپا

کشورهای اروپا در پی تحریم روسیه و قطع گاز وارداتی از این کشور در جستجوی منابع جدید تامین انرژی هستند و در این راستا روز گذشته کشورهای ایتالیا و الجزایر قرارداد جدیدی مبنی بر احداث خط لوله انرژی از شمال آفریقا به اروپا منعقد کردند.

به گزارش سیناپرس، الجزایر و ایتالیا روز دوشنبه برای ساخت یک خط لوله جدید برای انتقال گاز و برق الجزایر به اروپا توافق کردند. بر اساس این گزارش، نخست وزیر ایتالیا روز یکشنبه برای یک سفر کاری دو روزه وارد الجزایر شد.

عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا، اعلام کرد :اجرایی شدن این پروژه ایتالیا را به توزیع کننده کلیدی انرژی الجزایر در قاره اروپا تبدیل می کند.

نخست وزیر ایتالیا نیز به نوبه خود گفت: با توجه به بحران انرژی در اروپا، الجزایر می تواند از طریق ایتالیا به تمام کشورهای قاره اروپا کمک کرده و  به یک تامین کننده پیشگام در سطح آفریقا و جهان تبدیل شود. گفتنی است در پی انعقاد این قرار داد، الجزایر به عنوان اولین شریک تجاری ایتالیا در آفریقا تبدیل شده و از این پس نقشی پر رنگ در تامین انرژی قاره سبز ایفا خواهد کرد.

مقامات ارشد این دو کشور اروپایی و آفریقایی در حاشیه نشست فوق بر اهمیت این خط لوله تاکید کرده و نخست وزیر ایتالیا در مورد اهداف ایتالیا برای تنوع بخشیدن به مشارکت با الجزایر، به ویژه در زمینه‌های زیرساخت دیجیتال، ارتباطات، پزشکی زیستی، صنعت و انرژی‌های تجدیدپذیر ابراز اعلام آمادگی کرد.

به گزارش سیناپرس، پیش از این، الجزایر و ایتالیا طی مراسمی به ریاست مشترک تبون و ملونی چندین قرارداد همکاری امضا کرده بودند.

مترجم: رضوان خندان

منبع: english.news.cn

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا