تجهیز مراکز علمی علوم‌شناختی با حمایت معاونت علمی ریاست‌جمهوری

با انتشار فراخوانی از سوی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، ۱۲ مرکز علمی و دانشگاهی، بهره‌مندی از سیاست‌ها و برنامه‌های حمایتی این ستاد را برای تجهیز مراکز تحقیقاتی و تخصصی به دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته در حوزه علوم شناختی خواستار شدند.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی اخیرا در فراخوانی از معاونت‌های پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز علمی سراسر کشور دعوت کرد تا درخواست‌­های رسمی خود را برای تجهیز آزمایشگاه‌های تحقیقاتی خود به دستگاه‌­هایی مانند EEG، EMG، PSG، سیستم رهگیری چشم، fNIRS، tDCS، سیستم­ ثبت الکتروفیزیولوژی، سیستم تحریک سلول­‌های عصبی، سیستم تحریک مغناطیسی، نوروفیدبک، بیوفیدبک، واقعیت مجازی برای جوندگان، سیستم تحریک بویایی و موارد شناختی دیگر به این ستاد ارسال کنند تا براساس سیاست‌­های کلی ستاد برای حمایت از تجهیز آزمایشگاه‌­ها اقدام شود.

دکتر محمدحسین مقامی، کارشناس کارگروه حوزه پژوهش ستاد توسعه علوم شناختی گفت: در پی انتشار فراخوانی، ۱۲ مرکز علمی و دانشگاهی در نقاط مختلف کشور با ارسال بیش از ۵۰ درخواست، دریافت ۲۵ نوع دستگاه و ابزار تحقیقاتی حوزه علوم شناختی را برای تجهیز مراکز آزمایشگاهی خواستار شدند.

به نقل از روابط عمومی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، وی افزود: سرمایه‌گذاری برای تجهیز مراکز آزمایشگاهی تحقیقاتی علوم شناختی حدود ۲۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است که به طور مساوی از سوی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و این مراکز دانشگاهی تامین و پرداخت خواهد شد.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی به منظور توسعه زیرساخت و تجهیز آزمایشگاه‌­های تحقیقاتی، همواره تلاش می­‌کند تا با تمرکز بر توسعه فناوری‌های ثبت سیگنال و تحریک مغز، تجهیز آزمایشگاه‌­ها و آماده‌سازی ابزارها و زیرساخت‌­های مورد نیاز حوزه علوم شناختی در مراکز علمی و تخصصی را در دستور کار خود قرار دهد.

در چارچوب این سیاست، حمایت از تولید تجهیزات داخلی و محصولات شرکت­‌های دانش‌بنیان در حوزه علوم شناختی در اولویت ستاد بوده و با توجه به سیاست­‌های کلی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، تاکنون ده‌­ها مرکز درمانی و دانشگاهی به دستگاه‌­ها و تجهیزات پیشرفته ساخت داخل تجهیز شد­ه‌اند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا