همکاری چین و اروپا در توسعه فناوری خودروهای الکتریکی

پیشرفت چین در بازار خودروهای برقی اروپا تحسین بسیاری از کارشناسان را برانگیخته و البته برخی انتقادات را هم در پی داشته است. کارشناسان معتقدند: چین تهدیدی برای غول‌های خودروسازی اروپایی است.

به گزارش سیناپرس، از آنجایی که صنعت خودرو در سراسر جهان در حال گذار به سمت حمل و نقل الکتریکی است و تعداد خودروهای مبتنی بر انرژی های نو ساخت چین که در سطح جهان فروخته می‌شود در حال افزایش است، خودروسازان و فروشندگان بیشتری در سراسر اروپا به همکاری با این کشور آسیایی می اندیشند.

پس از دو سال وقفه، نمایشگاه موتور بروکسل در ۱۴ ژانویه بازگشتی تماشایی داشت. صدمین دوره این رویداد تجاری معتبر تا ۲۲ ژانویه پذیرای بازدیدکنندگان بوده و خودروهای برقی پیشرفته و فناوری های الکترونیکی خودروسازان بزرگ جهان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

گفتنی است، در این نمایشگاه ۵۵ غرفه از برندهای چینی مانند BYD، SERES، BAIC یا MG حضور دارند که خودروهای تمام الکتریکی و همچنین خودروهای هیبریدی، بنزینی و گاز طبیعی فشرده را نمایش می دهند.

بررسی های انجام شده نشان می دهد: شرکت چینی BYD در حال حاضر در نروژ، سوئد، دانمارک، هلند و بلژیک حضور فعالی داشته و نمایندگی های آن برای امسال در آلمان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، پرتغال و بریتانیا راه اندازی خواهد شد.

بررسی تحولات بازار جهانی خودرو نشان می دهد از سال ۲۰۱۵، محصولات برقی چین بر بازار های جهانی تسلط یافتند. در سال ۲۰۲۲، این کشور آسیایی تقریباً ۶۸۰ هزار خودروی مبتنی بر انرژی های نو  صادر کرد که ۱۲۰ درصد افزایش سالانه را نشان می دهد.

به گزارش سیناپرس، گفتنی است پیشرفت چین در بازار خودروهای برقی اروپا تحسین بسیاری را برانگیخته و برخی انتقادات را نیز، با این استدلال که چین تهدیدی برای غول‌های خودروسازی اروپایی است، در پی داشته است.

ژان مارک پونتویل، مدیر ارتباطات دیترن، در این رابطه گفت که بازار خودرو در اروپا بسیار رقابتی است که این موضوع به وضوح به نفع مشتریان خواهد بود.

وی ضمن تاکید بر این موضوع که رقابت  بازار را به جلو می برد، افزود : این شرایط خودروسازان را موظف می کند که به سرمایه گذاری در فناوری و نوآوری ادامه دهند. صنعت خودرو به طور پیش فرض چند ملیتی است. هر خودرو از قطعات ساخته شده در کشورهای مختلف مونتاژ می شود، بنابراین هیچ خودرویی فقط در یک کشور تولید نمی شود. بنابراین کاملا طبیعی است که حضور چین را به عنوان یک کشور پیشرو و دارای آینده در صنعت خودروسازی پذیرفته و با آن همکاری کنیم.

مترجم: مهکل غفاری

منبع: english.news.cn

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا