همکاری های بین المللی، از مهم ترین رویکردهای مراکز تحقیقاتی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با حضور در برج پژوهشی محمد رسول الله(ص)، وضعیت واحدهای اداری، مالی، تدارکاتی و تاسیساتی و سه مرکز تحقیقاتی برتر پیوند و ترمیم اعضا، میکروب شناسی بالینی و فناوری سلول های بنیادی را بررسی کرد.

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر محمد هاشم هاشم پور هدف از این بازدید را ارزیابی وضعیت نیروی انسانی به ویژه متخصصان و اعضای هیات علمی، تجهیزات تخصصی آزمایشگاهی، فضای ساختمانی و همچنین برنامه ها و دستاوردهای سه مرکز تحقیقات برتر پیوند و ترمیم اعضا، میکروب شناسی بالینی و فناوری سلول های بنیادی عنوان کرد.

هاشم پور با اشاره به موفقیت مراکز تحقیقاتی بازدید شده در دریافت پژوهانه(Grant) های متعدد بین المللی افزود: همکاری های گسترده بین المللی، از مهمترین نقاط قوت این مراکز تحقیقاتی به شمار می رود.

او راه اندازی دستگاه نیتروژن ساز، تامین یخزن های آزمایشگاهی (freezer) با قابلیت سرمایش منفی ۷۰ درجه سانتیگراد و پوشش بیمه برای برخی تجهیزات تخصصی را از جمله موارد مطرح شده از سوی مسوولان برج پژوهشی محمد رسول الله (ص) عنوان کرد که در خصوص آنها تصمیم گیری شد.

دکتر هاشم پور با اشاره به درخواست های مراکز تحقیقاتی، مراکز رشد و معاونت های پژوهشی دانشکده ها، برای تهیه برخی تجهیزات تخصصی از یک سو و محدودیت منابع مالی دولتی از سوی دیگر، برنامه ریزی برای استفاده بهینه و مشترک از تجهیزات موجود را ضروری دانست.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا