روسیه در پائیز فضانوردان جدید به مدار زمین می فرستد

علی رغم تنش های پیش آمده بین روسیه و آمریکا در ابتدای حمله نظامی روسیه به اوکراین که منجر به تهدید روسیه به کناره گیری از فعالیت های ایستگاه فضایی بین المللی شد، روسیه برنامه های جدید خود را برای اعزام فضانورد به مدار زمین در سال ۲۰۲۳ اعلام کرد.

به گزارش سیناپرس، آژانس فضایی روسیه ساعاتی پیش به طور رسمی اعلام کرد ، خدمه فضاپیمای سایوز MS-23 در پاییز ۲۰۲۳ به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام می‌ شوند.

سرگئی کریکالف مدیر اجرایی آژانس فضایی روسیه در این رابطه تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، اولگ کونوننکو و نیکولای چیوب (Nikolay Chub)، فضانوردان روسیه به همراه لورال اوهارا فضانورد ناسا که قرار بود در بهار ۲۰۲۳ به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام شوند، در پاییز به مدار زمین خواهند رفت.

وی در این رابطه اعلام کرد: ماموریتی که قرار بود در بهار پرتاب شود به پاییز موکول می شود و این افراد  به عنوان خدمه عضو سایوز  MS-22  باید مدت بیشتری را برای شروع ماموریت خود منتظر بمانند.

کریکالف در ادامه توضیحاتش افزود: تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که زمان پرتاب پاییزی را کمی تغییر دهیم، اما هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است، زیرا بهترین گزینه‌ها برای پرواز در حال بحث است.

به گزارش سیناپرس، این مقام آژانس فضایی روسیه پیشتر به خبرنگاران گفته بود که ماموریت سایوز ام اس-۲۲ به دلیل آسیب وارده به سطح ابزار و محفظه تجهیزات این فضاپیما برای چندین ماه تمدید خواهد شد.

گفتنی است رادیاتور فضاپیمای MS-22 در ۱۵ دسامبر سال ۲۰۲۲ آسیب دید. کمیسیون ایالتی در نهایت تصمیم گرفت که فضاپیما در حالت بدون سرنشین به زمین بازگردانده شود، در حالی که ماموریت فضانوردان حاضر در ایستگاه یعنی سرگئی پروکوپیف و دیمیتری پتلین و همچنین فرانک روبیو تمدید شد.

مترجم: رضوان خندان

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا