التهاب، سرطان خون را تشدید می کند

یافته های یک مطالعه جدید که توسط محققان مرکز سرطان Perlmutter در مرکز پزشکی دانشگاه نیویورک انجام شد، نشان داده است که التهاب شدید، توانایی بدن را برای از بین بردن سلول های خونی سرطانی در افراد مبتلا به لوسمی میلوئیدی حاد (AML) تضعیف می کند.

به گزارش سیناپرس،علاوه بر این، آزمایش ها نشان داد:چگونه افزایش سطوح التهاب، که با واکنش تهاجمی سلول‌ های ایمنی در مغز استخوان مشخص می‌ شود، ساختار سلول‌ های ایمنی B و سلول‌ های T را که برای مبارزه با باکتری ها و ویروس های مهاجم، ضروری هستند، تغییر می ‌دهد.

لوسمی میلوئیدی حاد، از مغز استخوان نشأت می گیرد و شامل تجمع سلول های خونی غیر طبیعی است که می توانند در تولید سلول های خونی سالم، اختلال ایجاد کنند. از گزینه های درمانی موجود، می توان به شیمی درمانی، پرتودرمانی، ایمونوتراپی و پیوند مغز استخوان اشاره کرد.

محققان، با استفاده از نمونه ‌های مغز استخوان 20 بزرگسال و 22 کودک مبتلا به بیماری لوسمی میلوئیدی حاد توانستند سطح التهاب هر بیمار را نمره ‌گذاری کنند. این نمرات، ارتباط نزدیکی با نرخ بقا داشتند؛ به طوری که افراد با کمترین سطح التهاب، معمولا عمر طولانی تری داشتند، در حالی که بیماران لوسمی با سطح التهاب بالا حداقل چهار سال زودتر از سایر بیماران، جان خود را از دست دادند.

به گفته محققان دانشگاه نیویورک، این سیستم جدید نمره گذاری که “iScore” نام دارد، می تواند به ابزارهای موجود برای سنجش شدت AML اضافه شود و هنگام تصمیم گیری در مورد ایمونوتراپی، شیمی درمانی یا پیوند مغز استخوان، به کمک پزشکان و متخصصان بیاید.به گزارش سیناپرس، این سیستم، ابزاری آسان برای اندازه گیری خطر التهاب ناشی از سرطان خون ارائه می دهد که پزشکان می توانند برنامه‌ های درمانی خود را بر اساس آن، تنظیم کنند.

نتایج تحقیقاتی همچنین نشان داد:سطوح مغز استخوان سلول ‌های B ناکارآمد یا آتیپیک نیز با سطوح بالاتر التهاب در بزرگسالان و کودکان مبتلا به AML مرتبط است.

یکی دیگر از یافته‌ های کلیدی مطالعه، این بود که حملات برخی از سلول‌ های ایمنی T که مستقیماً با سلول ‌های سرطانی مبارزه می ‌کنند، در کودکان مبتلا به لوسمی با التهاب بالا سرکوب شد، اما این اتفاق در بیماران بزرگسالی که سطح بالایی از التهاب داشتند، مشاهده نشد.

دانشمندان اظهار داشته اند، یافته ‌های ما نشان داده اند که مدیریت سطوح التهاب در بیماران مبتلا به AML و ارائه رویکردهایی برای کاهش سطح التهاب می تواند به عنوان بخشی از درمان این بیماری خطرناک در نظر گرفته شود.

یافته های تحقیقاتی در مجله Nature Cancer قابل دسترسی هستند.