در حوزه فرهنگی به وضع موجود نباید راضی بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگی نباید به وضع موجود راضی بود، گفت: رسالت همه مدیران کار خستگی‌ناپذیر است و فرهنگ‌سازی در بسیاری موارد ازجمله جوان‌گرایی، فناوری، مسائل اعتقادی کار مورد نیاز است.
دکتر محمدمهدی مجذوبی در آیین تکریم و معارفه معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: انتخاب افرادی متعهد، بااخلاق، متخصص و جوان همواره سرلوحه کار مدیریت دانشگاه بوده است.
وی افزود: با کاهش شدت کرونا بسیاری از مواردی که پیشتر کرونا بر آن سایه افکنده بود به یکباره زنده شد و این موضوع مسئولیت مدیران بخش‌های مختلف را برای توجه به ظرفیت‌های مغفول مانده افزایش داد.
رئیس دانشگاه با یادآوری اینکه پیش از شروع کار دولت جدید به دلیل همه‌گیری کرونا در حوزه فرهنگی دغدغه زیادی وجود نداشت، به تلاش‌های انجام شده و موفقیت برای تامین صددر صدی فضای خوابگاه دانشجویان اشاره کرد.
وی افزود: این دوره با فعال شدن تشکل‌های دانشجویی و برگزاری جلسات متعدد هم‌اندیشی با زحمات بسیار دکتر فضائلی و همکارانشان به خوبی مدیریت شد‌ که امید می‌رود این مسیر با قدرت و با ایده‌های نوین ادامه یابد.
گامهای بدون توقف حوزه فرهنگی دانشجویی دانشگاه
وی دکتر طیبی را شخصیت فرهنگی شناخته شده دانشگاه دانست و اظهار کرد: دکتر طیبی در یک سال گذشته مشکلات را به خوبی رفع می‌کرد و امید است با بهره‌گیری از ظرفیت‌های درون و برون‌سازمانی و اساتید صاحب‌نظر خارج از دانشگاه در حوزه فرهنگی شاهد تحولات خوبی باشیم.
رئیس دانشگاه اضافه کرد: حوزه دانشجویی بسیار گسترده است و اساتید و دانشجویان را در برمی‌گرد و همه باید در خدمت تربیت دانشجویان باشند.
ایجاد فضای مطلوب تربیتی در دانشگاه
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز اظهار کرد: حوزه دانشجویی فرهنگی به دلیل همه‌گیری کرونا و وقایع سیاسی و اجتماعی کشور با چالش‌های متعددی مواجه بود که دکتر فضائلی به عنوان یکی از اساتید منور به نور قرآن با اخلاق حسنه و تربیت قرآنی شرایط را به خوبی مدیریت کرد.
حجت الاسلام سعید کاظمی با بیان اینکه همه مدیریت‌ها با فراز و فرودهایی مواجه است، گفت: دکتر فضایلی برای ایجاد فضای مطلوب تربیتی در دانشگاه تلاش کرد و برای وی در مسئولیت‌های پیش رو و در جایگاه معلمی و پزشکی متعهد و کارآمد توفیق از درگاه الهی مسالت کرد.
وی، دکتر طیبی را نعم البدل و جانشینی خوب برای دکتر فضایلی خواند و از دکتر طیبی نیز به عنوان استادی منور به نور قرآن و آشنا به مسائل اخلاقی و فرهنگی و روانشناسی یاد کرد.
سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه نیز با قدردانی از اعتماد دکتر مجذوبی و دیگر مدیران برای اعتماد به وی در واگذاری مسئولیت جدید؛ تکریم از خدمات دکتر فضایلی را وطیفه خود عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که مسیر توسعه فرهنگی دانشگاه با بهره گیری از کمک‌های‌ دکتر فضائلی با قدرت ادامه یابد.
دکتر مجتبی طیبی با قدردانی از حمایت‌های رئیس دانشگاه، مدیران، نهاد رهبری، کارمندان و دانشجویان دانشگاه ابراز امیدواری کرد که مفاهیم انتزاعی را به مفاهیم عینی تبدیل کرده و برای این مفاهیم عینی ارزش قائل شویم.
سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با قرائت والعصر خاطر‌نشان کرد که بالاترین سرمایه انسان‌ها زمان است گفت: طبق این آیه شریفه واقعا انسان دستخوش زیان است مگر کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده و همدیگر را به حق سفارش و به شکیبایى توصیه کرده‌ا‏‌ند.
طیبی خاطر‌نشان کرد: فرهنگ زیر بنا بوده و برای اقدامات فرهنگی زیرساخت‌های مورد نیاز باید با هنرمندی دانشجویان به عنوان نخبگان جامعه فراهم شود.
گزارش؛ معصومه علیزاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا