گسترش مرگبار انواع جهش یافته اومیکرون در آمریکا

بر اساس گزارش جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده آمریکا، سویه جدید XBB.1.5  بیش از 27/5 درصد از کل موارد ابتلا به کرونا را در هفته اول ژانویه  تشکیل می دهد.

به گزارش سیناپرس، بررسی های مراکز بهداشتی در ایالات متحده نشان می دهد: سویه جدید XBB.1.5 که از زیر مجموعه های جهش یافته اومیکرون محسوب می شود به سرعت در حال گسترش در ایالات متحده بوده و تخمین زده می‌شود که حدود ۳۰ درصد از موارد کووید ۱۹ در  این کشور را طی بازه زمانی هفته نخست ماه ژانویه تشکیل دهد.

طبق آخرین داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده این نوع جدید و جهش یافته کرونا با سرعت زیادی در بخش های مختلف آمریکا در حال گسترش است.

گزارش جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده همچننینی نشان می دهد: سویه XBB.1.5 بیش از ۷۰ درصد از ویروس ها را در برخی مناطق شمال غربی این کشور تشکیل می دهد.

گفتنی است؛ نوع XBB در بخش‌هایی از آسیا با سرعت گسترش یافته و نگرانی مراکز بهداشتی را افزایش داده است. ویژگی های این ویروس جهش یافته کرونا آن را به تهدید جدی برای شیوع یک همه گیری گسترده دیگر تبدیل کرده است، زیرا این سویه جدید به نسبت اسلاف خود به شدت مسری تر است.

به گزارش سیناپرس، داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده همچنین نشان داد که دو زیرمتغیر اومیکرون دیگر با نام های BQ.1 و BQ.1.1 حدود ۵۵ درصد از موارد جدید کرونا در ایالات متحده را در هفته اخیر تشکیل می‌ دهند.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: english.news

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا