سومین پویش “کودکان سایبری” در فارس برگزار میشود

رئیس پلیس فتا استان از اجرای سومین طرح پویش مردمی کودکان سایبری از 20 الی 29 دی‌ماه سال جاری با هدف افزایش آگاهی عمومی پیرامون مخاطرات فضای مجازی برای کودکان خبر داد.
به گزارش سینا پرس فارس، سرهنگ “امیر حسین سلیمانی” به خبرنگاران گفت: همزمان با آغاز پویش کودکان سایبری در سراسر کشور، در استان فارس نیز این پویش از20 دی آغاز و تا 29 دی ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
وی افزود: افزایش نفوذ اینترنت در سطح جامعه موجب شده استفاده کودکان از فضای مجازی به دلایل مختلف از جمله سرگرمی و بازی، دیدن پویانمایی، ارتباط با همسالان خود در فامیل و دوستان خانوادگی و آموزش مجازی کلاس‌های رسمی و غیررسمی افزایش پیدا کند.
سلیمانی به نقش کلیدی خانواده‌ها در آموزش کودکان اشاره کرد و گفت: باید نحوه فرزند پروری سایبری در خانواده‌ها شکل بگیرد و تنها راه‌حل این مشکل افزایش دانش سایبری خانواده‌ها و همراهی با فرزندانشان در فضای مجازی است.
رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: در حال حاضر در زمینه فرزند پروری سایبری و آموزش کودکان سایبری با چالش‌هایی از قبیل شکاف دیجیتال والدین و کودکان و عدم آشنایی خانواده‌ها با مخاطرات فضای مجازی مواجه هستیم و هدف از برگزاری پویش توجه به این چالش‌ها است.
سرهنگ “سليماني” گفت: کافی نبودن آشنایی خانواده‌ها با مخاطرات فضای مجازی و راهکارهای درست و ایمن، خسارات مادی و معنوی بعضا جبران ناپذیری می‌تواند برای کودکان به همراه داشته باشد.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا