بی مسئولیتی منجر به کاهش سطح سلامت فرد می شود

نتایج یک مطالعه جدید روی دانشجویان سوئدی نشان می دهد: افرادی که کارها را به تعویق انداخته و با بی مبالاتی به اجرای وظایف خود می پردازند، مشکلات سلامتی بیشتری مانند افسردگی، اضطراب و بد خوابی را گزارش می دهند.

به گزارش سیناپرس، تخمین زده می شود که حدود ۲۰ درصد از بزرگسالان در کارهای خود اهمال کرده و وظایف خود را به تعویق می اندازند. مطالعات انجام شده نشان می دهد: آنها را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به مشکلات سلامتی مانند اضطراب، افسردگی، فوبیا، فشار خون بالا و سایر بیماری های قلبی قرار دارند. در این میان درمان شناختی رفتاری می تواند به این افراد کمک کند تا ریشه مشکلات خود را پیدا کنند.

افراد بی مسوولیت که انجام کارهای خود را تا آخرین لحظه به تعویق می‌اندازند، نه تنها در محل کار یا مدرسه نا موفق هستند بلکه از نظر سلامتی نیز ممکن است آسیب ببینند. محققان برای بررسی دقیق این موضوع شرایط کار و سلامت گروهی متشکل از بیش از ۳۵۰۰ دانشجو در هشت دانشگاه سوئد را دنبال کردند.

در ابتدا، دانشجویان از نظر علایم افسردگی و اضطراب، عادات سبک زندگی ناسالم و بدن درد مورد ارزیابی قرار گرفتند. سه ماه بعد، آنها یک پرسشنامه استاندارد در مورد اهمال کاری را تکمیل کردند.

یافته های نشان می دهد: کسانی که در مقیاس اهمال کاری امتیاز بالایی کسب کردند، احتمال بیشتری داشت که ۹ ماه بعد مشکلات سلامتی خاصی را گزارش کنند. این افراد همچنین در مقایسه با همسالان خود که کار را به تعویق نمی اندازند، مشکلات بیشتری را در زمینه افسردگی و اضطراب و همچنین درد بیشتر در قسمت بالای بدن و خواب ضعیف گزارش کردند. نکته بسیار جالب یافته های فوق این بود که افراد بی مسئولیت، نسبت به سایر دانشجویان کمتر ورزش کرده و احساس تنهایی بیشتری داشتند.

به گزارش سیناپرس، دکتر فرد یوهانسون، سرپرست این تیم مطالعاتی و استاد دانشگاه سوفیاهمت در استکهلم، معتقد است که نتایج ثابت نمی کند که به تعویق انداختن کار به طور مستقیم باعث بروز این مشکلات شده است. به عنوان مثال با به تاخیر انداختن قرار ملاقات با پزشک و اجازه بدتر شدن یک مشکل سلامتی مشکل ساز، فرد خود را در معرض خطراتی پیش بینی نشده قرار می دهد.

باید توجه داشت که این یافته ها نشان می دهد، زمانی که بی مسئولیتی و اهمال کاری به صورت یک عادت مزمن در آمد، می تواند زمینه ساز خطراتی جدی شود.

به گزارش سیناپرس، محققان اعلام کردند: استرس ممکن است یکی از دلایل اصلی آسیب دیدن سلامت روان به دلیل اهمال کاری باشد.  افرادی که به طور مکرر کارهایشان را به تعویق می اندازند، ممکن است با تغذیه نامناسب و انجام ندادن هیچ گونه فعالیت بدنی، سبک زندگی نا سالمی داشته باشند.

شرح کامل این مطالعه در آخرین شماره مجله تخصصی  JAMA Network Open منتشر شده است.

مترجم: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا