تهیه دقیق ترین نقشه مغز انسان

مغز انسان یکی از بزرگ ترین شگفتی های کشف نشده برای دانشمندان به حساب می آید و به همین دلیل نیز تحقیقات فراوانی در این زمینه انجام می پذیرد. دانشمندان برای بررسی مغز از نقشه ای استفاده می کنند که تقریبا صد سال قدمت دارد و در ان مغز انسان به 83 ناحیه مختلف تقسیم بندی شده است.

حال به نظر می رسد که این فرایند در آستانه تغییر قرار دارد زیرا متخصصان دانشگاه واشنگتن در پروژه ای ویژه توانسته اند تا به وجود نواحی جدیدی در مغز انسان ها پی ببرند. این تحقیقات جدید موجب شده است تا با شناسایی 97 ناحیه جدید، شاهد این باشیم که تعداد نواحی تعیین شده برای مغز به 180 عدد می رسد.

به کمک این تحقیقات نقشه جدیدی از مغز انسان تهیه شده است که می توان انتظار داشت تا با کمک آن به زودی شاهد پیشرفت هایی در زمینه شناخت بیماری هایی مانند اوتیسم باشیم. شایان ذکر است که دانشمندان برای به دست آوردن این اطلاعات به بررسی یک هزار و 200 نمونه آزمایشی دست زده اند. در ادامه می توانید شاهد یک فایل ویدیویی در زمینه این یافته بزرگ پزشکی باشید.

منبع:Engadget