حل معمایی هشتاد ساله به کمک دی ان ای

شاه آلبرت به عنوان محبوب ترین پادشاه بلژیک محسوب می شده است و مرگ او در سال 1934 موجب ایجاد یکی از بزرگ ترین تئوری های توطئه در این کشور شده بود. ماجرای مرگ این فرد که در سن 58 سالگی دار فانی را وداع گفته بود به این ترتیب بود که او در هنگام کوه نوردی با سانحه ای روبرو شده و از ارتفاع به پایین سقوط کرده و جان خود را از دست می دهد.

نتایج به دست آمده نشان می دهند که جنازه ای که از حادثه کوهستان به جا مانده و در قبر قرار داده شده است بدون شک متعلق به شاه آلبرت بوده و به این ترتیب شک و شبهات مربوط به این زمینه کاملا رفع خواهند شد.

حال با توجه به مهارت او در کوهنوردی، بسیاری از افراد این تئوری را مطرح کرده اند که مخالفان این پادشاه محبوب او را به قتل رسانده اند و تئوری کامل تری در این زمینه نیز به این امر اشاره داشته است که شاه آلبرت در مکانی دیگر کشته شده بوده است و جنازه ای که به نام او به اهالی این کشور ارائه و به خاک سپرده شده است، در حقیقت متعلق به فرد دیگری بوده است.

حال متخصصان علوم ژنتیک تصمیم گرفته اند تا این شایعات را تا حدی رفع کنند و برای همین اقدام به بررسی دی ان ای برداشت شده از جنازه شاه آلبرت و مقایسه این با دی ان ای دو تن از بستگان نزدیک او کرده اند. نتایج به دست آمده نشان می دهند که جنازه ای که از حادثه کوهستان به جا مانده و در قبر قرار داده شده است بدون شک متعلق به شاه آلبرت بوده و به این ترتیب شک و شبهات مربوط به این زمینه کاملا رفع خواهند شد.

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا