ترویج کاوش در اعماق فضا

خدمه Expedition 68 سال جدید را با مجموعه ای از تحقیقات ریزگرانشی در ایستگاه فضایی بین المللی با هدف حفظ خدمه آینده دورتر از زمین آغاز کردند. هفت ساکن مداری از ایالات متحده، ژاپن و روسیه طیف گسترده ای از پدیده ها از جمله تغذیه فضایی، دستکاری ماهرانه و نمونه های میکروبی جمع آوری شده از داخل آزمایشگاه مدار را بررسی کردند.

به گزارش سینا پرس فارس، از آنجایی که ناسا و شرکای بین المللی آن برای سفر به ماه، مریخ و فراتر از آن برنامه ریزی می کنند، تامین تغذیه کافی برای خدمه بسیار مهم است. تحقیقات BioNutrients-2 از میکروب‌های مهندسی ژنتیکی شده برای ارائه مواد مغذی و احتمالاً سایر ترکیبات و داروها بر حسب تقاضا در فضا استفاده می‌کند. مهندس پرواز ناسا، نیکول مان، نمونه‌های مخمر دستکاری شده ژنتیکی را برای مطالعه در آزمایشگاه محصولات زیستی خودکار فضایی تغذیه و انکوبه کرد.

نحوه انطباق انسان با عدم وجود مرجع بالا و پایین در بی وزنی نیز مهم است زیرا محققان در مورد چگونگی گرفتن و دستکاری فضانوردان با اجسام مطالعه می کنند. جاش کاسادا، مهندس پرواز ناسا، خود را بر روی یک صندلی تخصصی در ماژول آزمایشگاهی کلمبوس نشست و با استفاده از یک دستگاه کنترل، وظایف مختلفی را انجام داد. دانشمندان ممکن است بینش‌هایی به‌دست آورند و از مشاهدات برای طراحی رابط‌های فضایی هوشمند استفاده کنند که به نفع فضانوردان آینده است، زیرا آنها در اعماق فضا برای بازدید از سیارات، قمرها و سیارک‌ها می‌روند.

درک محیط میکروبی در ایستگاه فضایی یکی دیگر از فعالیت های حیاتی برای اطمینان از سلامت خدمه و ماموریت های ایمن و موفق است. مهندس پرواز ناسا، فرانک روبیو، صبح روز سه‌شنبه نمونه‌های میکروبی را که از جو و سطوح ایستگاه جمع‌آوری شده و در انکوباتور رشد کرده بودند، تجزیه و تحلیل کرد. این نمونه ها هفته آینده با سفینه باری SpaceX Dragon برای تجزیه و تحلیل بیشتر به زمین بازگردانده می شوند. مهندسان پرواز Roscosmos، دیمیتری پتلین و آنا کیکینا، تجزیه و تحلیل خود را از مجموعه جداگانه‌ای از نمونه‌های میکروبی انجام دادند و به دانش چگونگی سازگاری و رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها در میکروگرانش افزودند.

مهندس پرواز کویچی واکاتا از آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA) تمایل به تحقیق در مورد نمونه‌های مشاهده شده برای درک بازسازی استخوان در زمین و فضا داشت. واکاتا بعداً یک آزمایش روباتیک روی رایانه انجام داد که عملکرد، رفتار و شناخت او را در حین زندگی در فضا اندازه گیری می کرد. فرمانده ایستگاه سرگئی پروکوپیف از Roscosmos یک چاپگر سه بعدی آزمایشی راه اندازی کرد تا توانایی چاپ قطعات و ابزارهای پشتیبانی از فضاپیما و نگهداری زیستگاه فضایی را نشان دهد.

مترجم: فتانه حق پرست

منبع: scitechdaily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا