اهدای 25 هزار اصله نهال به شرکت کشت و صنعت مغان

بدنبال تفاهمنامه همکاری با صربستان، ۲۵ هزار اصله نهال بصورت رایگان به شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اهدا شد.

به گزارش سیناپرس اردبیل، قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: بدنبال تفاهمنامه همکاری با صربستان ۲۵ هزار اصله نهال بصورت رایگان به شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اهدا شد که ۱۰ هزار اصله سال گذشته وارد شرکت شده و در حال حاضر در گلخانه شرکت نگهداری می‌شود.

بخشی از نهال‌های موجود در طرح‌های اصلاح، نوسازی و توسعه‌ای باغات مورد استفاده واقع شده و واردات ۱۵ هزار اصله نهال دیگر در دست پیگیری است.
محمدی ادامه داد: بر اساس تفاهمنامه‌ای که با شرکت صربستانی جهت تولید بذور مورد نیاز کشور منعقد شده است، امسال کاشت ارقام پربازده و باکیفیت بذور مختلف گندم و جو در سطح ۵۰ هکتار بعنوان پایلوت انجام گرفته است که سال بعد پس از مقایسه راندمان ارقام مزبور بصورت وسیع کشت خواهد شد.

وی تاکید نمود: در طول دو سال گذشته اتفاقات خوبی از لحاظ افزایش راندمان تولید اتفاق افتاده است. میزان شیر خام تولیدی به ازای هر راس دام دوشا از ۲۶.۵ کیلوگرم به ۳۲.۵ کیلوگرم و تعداد گله علیرغم فروش بخشی از آن از ۱۷ هزار و ۳۰۰ راس به ۲۱ هزار و ۳۰۰ راس افزایش یافته است و جهت سرمایه گذاری روی نژاد‌های اقتصادی‌تر ۱۰۰۰ جنین جرزی به شرکت منتقل خواهد شد. در خصوص گندم، جو، چغندر قند و کلزا نیز با افزایش راندمان ۳۰ الی ۴۰ درصدی در دو سال پی در پی رکورد بی سابقه‌ای در طول تاریخ تاسیس شرکت ثبت شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا