تهیه سالاد ویژه سال نو در مدار زمین

سال نوی میلادی برای فضانوردان مقیم ایستگاه فضایی با شرایطی کاملا متفاوت جشن گرفته شده و آن ها کاملا از فضای شاد شهرهای مختلف جهان دور هستند. برای امسال این فضانوردان با یک وعده غذای ویژه، سال نوی میلادی را جشن گرفتند.

به گزارش سیناپرس، دیمیتری پتلین، خبرنگار و فضانورد آژانس فضایی روسیه در گزارشی ویژه به مناسبت سال نوی میلادی گزارش داد: اعضای خدمه ایستگاه فضایی بین المللی  سال نو را با یک کیک ویژه و یک نسخه فضایی از سالاد سنتی روسی جشن گرفتند.

به گفته وی، برای این ضیافت خاص، سرگئی پروکوپیف و آنا کیکینا با کمک یکدیگر سالاد الویه خاصی را درست کردند که یک غذای سنتی سال نو روسیه است و به سالاد روسی نیز شهرت دارد. با این حال، تدارک این شام ویژه دارای مشکلاتی هم بود، زیرا ذخیره نخود سبز فضانوردان تمام شده و نزدیک ترین فروشگاه از آن ها هزاران کیلومتر فاصله داشت. به همین دلیل سالاد الویه سال نوی ایستگاه فضایی با ذرت جایگزین تهیه شد.

به گزارش سیناپرس، علاوه بر این، فضانوردان یک کیک نیز فراهم کرده و برای جشن سال نو گرد هم آمدند. پتلین در این رابطه گفت: همه فضانوردان ایستگاه بین المللی فضایی در شب سال نو میهمان بخش روسیه بوده و ساعاتی را به گفتگو و خنده گذراندیم.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا