راه اندازی سامانه پاسخگوئی غیرحضوری گزارش های تصویربرداری

به همت مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، سامانه مشاهده تصویرهای رادیولوژی و پاسخگوئی غیرحضوری با هدف افزایش رضایتمندی بیماران، کاهش رفت و آمد و همچنین صرفه جویی در هزینه ها، در بیمارستان نمازی راه اندازی شد.

به گزارش سینا پرس فارس، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در جمع خبرنگاران گفت: این سامانه با ارسال پیامک، لینک قابل مشاهده تصاویر رادیولوژی را به شماره تلفن بیمار ارسال می کند که لینک ارسالی، امکان استفاده از گزارش تصاویر CT و MRI را فراهم می کند.

صرفه جویی ماهانه حدود ۳۰۰ میلیون ریال با راه اندازی سامانه پاسخگوئی غیرحضوری گزارش های تصویربرداری

دکتر سید ابوالفضل هاشمی اصل، راه اندازی این سامانه را دارای سهمی بسزا در کاهش بار مراجعه مجدد بیماران به مراکز درمانی دانست و افزود: قابل دسترس بودن تصاویر و گزارش ها و خدمات تصویربرداری در هر زمان و مکان، علاوه بر کاهش هزینه های مالی بیماران می تواند ماهیانه باعث صرفه جویی حدود ۳۰۰ میلیون ریالی برای بیمارستان شود.

او اضافه کرد: در راستای سیاست های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه خدمات دولت الکترونیک، راه اندازی سامانه های مشابه برای افزایش رضایتمندی و کاهش هزینه های خدمات درمانی برای مراجعان به مراکز درمانی، در دستور کار مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز قرار دارد.

برنامه ریزی برای راه اندازی سامانه پاسخگوئی خدمات تصویربرداری در ۳ بیمارستان بزرگ شیراز

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شیراز نیز با اشاره به اینکه این سامانه در حال حاضر در بیمارستان نمازی راه اندازی و اجرایی شده است، اظهار امیدواری کرد در آینده ای نزدیک این سامانه در بیمارستان شهید دکتر فقیهی، بیمارستان حاج محمداسماعیل امتیار و مرکز فوریت های جراحی شهید رجایی و بیمارستان شهید دکتر چمران نیز راه اندازی شود.

معین حق دل از دیگر موارد مشابه در حال پیگیری برای راه اندازی را سامانه پاسخگوئی غیرحضوری مراکز سنجش تراکم استخوان عنوان کرد و گفت: این اقدام می تواند باعث صرفه جویی تقریبی ماهیانه ۵۰۰ میلیون ریال برای مراکز درمانی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا