پذیرش دانشجو با 120 کد رشته در مراکز علمی کاربردی اردبیل

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل با اشاره به پذیرش دانشجو در ۱۲۰ رشته در مراکز علمی کاربردی استان اردبیل گفت: از این تعداد ۷۰ کد رشته در مقطع کاردانی و ۵۰ کد رشته در مقطع کارشناسی می باشد.

به گزارش سیناپرس اردبیل، تورج حسن در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز پذیرش ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشجویان در مراکز وابسته به این مرکز علمی اظهار کرد: علاقه‌مندان برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ناپیوسته از چهارم تا چهاردهم دی ماه و در مقطع کاردانی از هفتم تا هفدهم دی ماه امسال به سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی و یا پایگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org و برای مشاوره آنلاین و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی fa.uast.ac.ir مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل افزایش ۳۴ درصدی کد رشته محل در مراکز علمی کاربردی استان اردبیل را یادآور شد وگفت: در سال جاری ۵۵ کد رشته جدید در مقاطع مختلف به تعداد رشته‌های این دانشگاه اضافه شده است.

حسن زاده ادامه داد: موسیقی، طراحی لباس، عکاسی خبر، کاردانی فنی تعمیر کامپیوتر و لپ تاپ، کاردانی فنی مکانیک – تعمیر و نگهداری گیربکس، مهندسی فناوری آسانسور و پله برقی، کاردانی فنی عمران – راهسازی، ، کارشناسی حرفه ای گریم – آرایش و پیرایش مو، کاردانی فنی ربات، کاردانی فنی توسعه دهنده وب (Front End) و مهندسی برق صنعتی ، کاردانی حرفه ای طلا و جواهر – ساخت زیور آلات با دست کاردانی فنی عمران – نگهداری و مرمت ساختمان، را از دیگر رشته های جدید مراکز علمی کاربردی استان عنوان کرد.

وی همچنین با رشته های مانند مددکاری اجتماعی، خدمات حقوقی، سازه های پیش ساخته، کاردانی فنی کسب و کارهای دیجیتالی، کاردانی حرفه ای بازرگانی، خدمات مشاوره املاک، کاردانی فنی تولید محتوی دیجیتالی، کاردانی حرفه ای مدیریت کسب و کار ورزشی، کاردانی و کارشناسی حرفه ای تربیت بدنی، مربیگری پایه آمادگی جسمانی، کاردانی و کارشناسی حرفه ای تربیت بدنی، مربیگری پایه پرورش اندام و کارشناسی حرفه ای مدیریت بورس را از جمله رشته های جدید مراکز علمی کاربردی استان برشمرد.

وی دانشگاه جامع علمی کاربردی را دانشگاهی پویا و انعطاف پذیر دانست و گفت، : این دانشگاه مهارت محور و ماموریت گرا است و بر اساس واقعیت ها، نیاز جامعه و تقاضاهای جدید دانشجو می‌پذیرد.

به گفته وی دانشگاه جامع علمی کاربردی جزو دانشگاه های نسل سوم و چهارم است به طوری که دانش‌آموختگان این دانشگاه به دلیل داشتن مهارت علاوه بر ایجاد اشتغال برای خود می‌توانند کارآفرین بوده و برای دیگران نیز شغل ایجاد کنند.

وی فعالیت ۱۱ مرکز خصوصی و عمومی وابسته به دانشگاه جامع علمی کاربردی در نقاط مختلف استان اردبیل را یادآور شد و گفت: از این تعداد هشت مرکز در شهرستان اردبیل، ۲ مرکز در شهرستان پارس آباد و یک مرکز در شهرستان گرمی است.

حسن زاده با بیان اینکه تاکنون حدود ۳۰ هزار دانشجو از دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان اردبیل فارغ التحصیل شده‌ است، گفت:بر اساس بررسی‌های صورت گرفته حدود ۶۸ تا ۸۰ درصد آنها مشغول کار شده‌اند.

به گفته رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل هم اکنون سه هزار و ۶۰۰ دانشجو در مراکز وابسته به دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۶۸ درصد دانشجویان در اردبیل، ۲۴ درصد در پارس آباد و هشت درصد دانشجویان نیز در گرمی مشغول تحصیل هستند.

حسن زاده ادامه داد: حمایت از دانشجویان یکی از اولویت های دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل به شمار می رود به طوری که این دانشگاه به تمامی دانشجویان خود وام شهریه به صورت قرض الحسنه پرداخت می‌کند و دانشجویان بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه به صورت اقساط وام خود را می توانند پرداخت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا