زنان مصرف مواد قندی را کاهش دهند

نوشیدن یک یا چند نوشیدنی شیرین در روز می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را در زنان بیش از مردان افزایش دهد.

به گزارش سیناپرس اردبیل، زنانی که به طور روزانه نوشیدنی های شیرین می نوشند با خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری قلبی روبرو هستند.

محققان می گویند دوزهای بالای قند در روز می تواند منجر به چاقی و همچنین افزایش سطح گلوکز و انسولین شود که همه از عوامل ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند.

کارشناسان می گویند تغییر سبک زندگی و اصلاح رفتار بهترین راه برای زنان برای کاهش مصرف روزانه قند است. زنانی که یک یا چند نوشیدنی شیرین در روز می نوشند می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را تا بیش از 20 درصد افزایش دهند.

محققان داده های بیش از 106000 زن با میانگین سنی 52 سال را جمع آوری کردند. هیچ یک از شرکت کنندگان قبلا مبتلا به بیماری قلبی، سکته مغزی یا دیابت تشخیص داده نشده بودند. به گفته محققان، این زنانی که بالاترین میزان مصرف نوشیدنی‌های شیرین را داشتند، در سن جوان‌تر بودند و احتمال بیشتری داشت که در حال حاضر سیگار می‌کشند و اضافه وزن دارند و کمتر احتمال داشت که رژیم غذایی غنی از پروتئین، چربی و میوه‌ها و سبزیجات داشته باشند.

محققان به دنبال این پاسخ بودند که کدام زنان بیشتر در معرض حمله قلبی، سکته مغزی یا جراحی برای باز کردن رگ‌های مسدود هستند. محققان گزارش دادند که نوشیدن یک یا چند نوشیدنی شیرین در روز با 26 درصد بیشتر احتمال نیاز به یک روش عروقی مانند آنژیوپلاستی مرتبط است. آنها افزودند که مصرف روزانه نوشیدنی های شیرین در مقایسه با زنانی که به ندرت یا هرگز نوشیدنی های حاوی قند مصرف نمی کردند، با احتمال 21 درصد بیشتر سکته مغزی مرتبط بود.

محققان می گویند نوشیدن روزانه یک یا چند نوشیدنی میوه ای حاوی شکر با احتمال 42 درصد ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. همچنین مصرف روزانه نوشابه در مقایسه با زنانی که به ندرت یا هرگز نوشیدنی های شیرین مصرف نمی کردند، با 23 درصد بیشتر خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مرتبط بود.

اندرسون، محقق اصلی مطالعه و رئیس کمیته تغذیه انجمن قلب آمریکا در بیانیه مطبوعاتی خود گفت: «این [قند] سطح گلوکز و غلظت انسولین را در خون افزایش می‌دهد، که ممکن است اشتها را افزایش داده و منجر به چاقی شود، که یک عامل خطر اصلی برای بیماری‌های قلبی عروقی است».

انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند که زنان بیش از ۶ قاشق چای‌خوری (۲۵ گرم) شکر در روز مصرف نکنند. بنابراین، اگر یک نوشیدنی شیرین شما یک نوشابه معمولی 12 اونسی با 130 کالری و 8 قاشق چایخوری (34 گرم) شکر باشد، در حال حاضر از حد توصیه شده انجمن قلب آمریکا برای قند در روز فراتر رفته اید.

منبع: health new

مترجم: تقی قاسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا