رویکرد جدید باکتری درمانی برای درمان سرطان ریه

به گزارش سیناپرس همدان، سرطان ریه کشنده ترین سرطان در ایالات متحده و سراسر جهان است. بسیاری از درمان های موجود در حال حاضر بی اثر بوده اند و گزینه های بسیار کمی برای بیماران باقی می گذارد. یک استراتژی جدید امیدوارکننده برای درمان سرطان، درمان باکتریایی بوده است، اما در حالی که این روش درمانی به سرعت از آزمایش‌های آزمایشگاهی به آزمایش‌های بالینی در پنج سال گذشته پیشرفت کرده است، مؤثرترین درمان برای انواع خاصی از سرطان‌ها ممکن است در ترکیب با داروهای دیگر باشد.

محققان مهندسی کلمبیا گزارش می دهند که یک خط ارزیابی پیش بالینی برای توصیف درمان های باکتریایی در مدل های سرطان ریه ایجاد کرده اند. مطالعه جدید آنها که توسط Scientific Reports منتشر شد، درمان های باکتریایی را با سایر روش های درمانی ترکیب می کند تا کارایی درمان را بدون هیچ گونه سمیت اضافی بهبود بخشد. این رویکرد جدید توانست به سرعت درمان های باکتریایی را مشخص کند و با موفقیت آنها را با درمان های هدفمند فعلی سرطان ریه ادغام کند.

اولین نویسنده، Dhruba Deb، دانشمند پژوهشی که تأثیر سموم باکتریایی بر سرطان ریه را در آزمایشگاه پروفسور تال دانینو در مهندسی زیست پزشکی مطالعه می کند، گفت: ما توسعه سریع و انتخابی خط درمانی خود را برای بهبود کارایی درمان و ایمنی تومورهای جامد متصور هستیم. من به عنوان کسی که عزیزان خود را به دلیل سرطان از دست داده ام، مایلم در آینده شاهد حرکت این استراتژی از روی کاغذ به کنار تخت و عملی شدن آن باشم.

این تیم از توالی یابی RNA برای کشف چگونگی واکنش سلول های سرطانی به باکتری ها در سطوح سلولی و مولکولی استفاده کردند. آنها فرضیه ای ساختند که بر اساس آن مسیرهای مولکولی سلول های سرطانی به سلول ها کمک می کند تا در برابر باکتری درمانی مقاوم شوند. محققان برای آزمایش فرضیه خود، این مسیرها را با داروهای فعلی سرطان مسدود کردند و نشان دادند که ترکیب داروها با سموم باکتریایی در از بین بردن سلول های سرطان ریه موثرتر است. آنها ترکیبی از باکتری درمانی با یک مهارکننده AKT را به عنوان نمونه ای در مدل های سرطان ریه موش تایید کردند.

اوپال باسو روی، مدیر اجرایی تحقیقات بنیاد LUNGevity، ایالات متحده، گفت: این مطالعه جدید یک خط درمانی تولید داروی هیجان انگیز را توصیف می کند که قبلاً در سرطان ریه ناشناخته بوده است، یعنی استفاده از سموم حاصل از باکتری ها. داده های بالینی ارائه شده در این نسخه، منطق قوی برای ادامه تحقیقات در این زمینه فراهم می کند، در نتیجه امکان انتخاب گزینه های درمانی جدید را برای بیماران مبتلا به این بیماری کشنده هموار می کند.

دب قصد دارد استراتژی خود را به مطالعات بزرگتر در مدل‌های پیش بالینی سرطان‌های ریه که قابل درمان نیستند گسترش دهد و با پزشکان همکاری کند تا برای بکارگیری بالینی تلاش کند.

منبع: medicalxpress

مترجم: سید سپهر ارومیهء

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا