راه‌اندازی پارک علم و فناوری در حوزه سلامت به زودی در همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از راه اندازی پارک علم و فناوری در حوزه سلامت خبرداد.

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، دکتر محمد مهدی مجذوبی در جمع خبرنگاران به راه اندازی مرکز شتاب دهی اشاره کرد و گفت: راه اندازی این مرکز پیرو تحقق شعار سال بوده و اعتباربخشی برای راه اندازی پارک علم و فناوری در حوزه سلامت از دیگر امور در راستای تحقق شعار سال است.

وی با بیان اینکه در حوزه توسعه دانشگاه با چالش های مختلفی مواجه بودیم ،تصریح کرد: بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی، مرکز جامع سرطان، بیمارستان اکباتان و سایر مصادیق در خصوص پروژه ها مطرح بودند که شاهد افتتاح بخشی دیگر از بیمارستان فاطمیه بودیم.

وی به محوطه سازی بیمارستان اکباتان اشاره کرد و افزود: امیدواریم تا پایان سال شاهد افتتاح این مرکز درمانی باشیم.

دکتر مجذوبی در خصوص مرکز جامع سرطان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت ها خانواده فرشچیان اعلام کردند توان ادامه نداشته و در سفر رئیس جمهور اعتبار برای تکمیل این مرکز دریافت کردیم و پیش بینی می شود طی دو سال آینده این مرکز به بهره برداری برسد.

وی به بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی اشاره کرد و گفت: بعد از مشخص شدن جا نمایی این بیمارستان عملیات اجرایی بیمارستان انجام خواهد شد.

رئیس علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: راه اندازی مرکز پالس تراپی در بیمارستان بعثت ویژه بیماران ام اس از امور مهمی است که انجام شده و بیماران مبتلا به ام اس از این خدمات بهره مند می شوند.

وی به افتتاح سلامتکده طب ایرانی اشاره کرد و گفت: این مرکز اولین و بزرگترین سلامتکده در غرب کشور است.

وی با بیان اینکه تا کنون رادیوتراپی دولتی نداشتیم، تصریح کرد: در بیمارستان بعثت این موضوع پیگیری شده و دستگاه های موجود در این مرکز یکی از رادیوتراپی های پیشرفته محسوب می‌شود.

وی به طرح دارویار اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح منجر به کمبود برخی داروها شد اما این موضوع با پیگیری های انجام شد منجر به افزایش خط تولید برخی داروها شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در حوزه برخی داروها به ویژه داروهای اعصاب و روان با کمبود مواجه هستیم که پیگیر رفع این مشکلات هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در سطح شبکه آبرسانی داخل شهر در حوزه سختی آب، کلر سنجی و بحث شیمیایی آب بیش از سه‌هزار نمونه برداری انجام شده است.

وی به خروجی آب از سد تالوار اشاره کرد و گفت: آب سد تالوار آرسنیک بالاتر از حد مجاز داشت اما خروجی آب از نظر آرسنیک در شبکه آبرسانی منطبق بر استاندارد ملی بوده و استاندارد ملی نیز منطبق با استاندارد جهانی است.

رئیس علوم پزشکی به راه اندازی بیمارستان پورسینا در بهار اشاره کرد و گفت: برخی افراد از جمله بیماران سندرم داون که همکاری مناسبی با دندانپزشکان ندارند لازم است بیهوشی دریافت کنند که این امر در بیمارستان پور سینا انجام می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ورود رشته های جدید به دانشگاه علوم پزشکی همدان اشاره کرد و گفت: رشته فوریت پزشکی پیش بیمارستانی ، علوم تشریح در مقطع phd ، مهندسی بهداشت محیط در مقطع ارشد و ژنتیک انسانی در مقطع کارشناسی ارشد از جمله رشته های جدید محسوب می‌شود که اساتید این حوزه در سطح کشور سرآمد هستند.

وی با بیان اینکه بیمارستان بعثت به کودکان خدمات ارائه می‌دهد، خاطرنشان کرد: این بیمارستان به صورت شبانه روزی خدمات ارائه می‌دهد اما پیگیر هستیم در بیمارستان اکباتان بخشی از خدمات را به کودکان اختصاص دهیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان در این نشست گفت: طرح با ارزش دارویار در همدان اجرا شده است و به خوبی این طرح انجام شده است.

دکتر قدرت اله رستمی افزود: ۲۵۰ باشگاه ورزشی تحت نظارت کاری مجموعه غذا و دارو قرار دارند و به طور مداوم رصد می شوند.

وی به تعداد شرکت‌های پخش دارویی در همدان اشاره کرد و گفت: تمامی این شرکت‌ها نظارت می شوند.

وی به صدور گواهی بهداشت در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: این گواهی برای اولین بار در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه آمار نمونه برداری از محصولات تولیدی استان انجام شده است، تصریح کرد: آمار بازرسی و نظارت افزایش یافته است.

وی گفت: ۵۶ واحد داروخانه طی یک سال گذشته راه اندازی شده و افزایش این داروخانه ها دسترسی شهروندان به داروخانه ها را تسهیل می‌کند.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این نشست گفت: در حال پیگیری بیمارستان 1000 تختخوابی در شهر همدان هستیم همچنین 12 پروژه اورژانس جاده ای داریم.

بابک یوسفی اظهار کرد: تا بهار سال آینده 7 مرکز سلامت در استان همدان افتتاح می شود همچنین در حوزه پروژه ها نیز به مراکز شهری و روستایی توجه می شود و تنها پروژه های شهری مد نظر نیست.

وی گفت: مرکز جامع سرطان تا کنون 55 درصد پیشرفت داشته و امیدواریم این مرکز به موقع افتتاح شود.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا