تفریحات و امکانات چالیدره مشهد، از تله سیژ در آسمان تا غواصی زیر آب


مشهد به عنوان یکی از مهمترین شهرهای زیارتی ایران، همواره مورد توجه زائران و گردشگران داخلی و خارجی است. در شهر مشهد علاوه بر بارگاه امام هشتم و مکانهای دیدنی اطراف آن، می‌توان شاهد مکانهای تفریحی بیشتری در قسمت اطراف شهر نیز بود. یکی از این تفریحگاه‌های جذاب و زیبا، در سمت طرقبه، چالیدره نام دارد. هر گونه امکاناتی که بتواند برای شما یک روز خاطره انگیز بسازد در این قطب گردشگری موجود است. از قایق سواری، ماهیگیری، غواصی، لنج سواری، ترن کوهستان، تله‌سیژ تا ده ها مورد دیگر. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با این مجموعه گردشگری، تاریخچه و امکانات آن بیشتر آشنا شوید.

چالیدره مشهد

چالیدره به عنوان یک منطقه تفریحی _کوهپایه‌ ای، در سی کیلومتری غرب مشهد، با مساحتی حدود ۱۶۰ هکتار، در دل ییلاق‌های طرقبه ایجاد شده است. سد چالیدره به عنوان یک سد خاکی از طریق رودخانه جاغرق پر می‌شود. اگر با بودجه‌ محدود قصد مسافرت به مشهد را دارید می‌توانید با اقامت در هتل ارزان مشهد، شرایط بهتری برای گردش در دیگر مکان های تفریحی این شهر، علی الخصوص چالیدره داشته باشید. ساعت بازدید از این مجموعه هر روز از ۹ صبح تا دو بامداد است. وب‌سایت: chalidarreh.com، برای آگاهی از قیمت وسایل چالیدره و تخفیف بلیط چالیدره مشهد می‌توانید سایت این مجموعه را بررسی نمایید.

مروری بر تاریخ چالیدره طرقبه

شهرداری طرقبه به همراه شرکت آب منطقه‌ای خراسان، در سال ۱۳۷۶ هجری شمسی تصمیم گرفتند تا بر روی رودخانه جاغرق، سدی احداث نمایند. ساخت این سد تا سال ۱۳۸۱ به طول انجامید و نتیجه آن کاهش اختلافات ناشی از توزیع آب بود. با کمک آب سد، مناطق اطراف آبادتر و سرسبزتر شد. جریان آب جاری به تدریج در دره ای که بین دو کوه بود، سبب ایجاد دریاچه شد. پتانسیل گردشگری بسیار بالای این منطقه، خیلی زود توجه مهندسان را به خود جلب نمود. پس از اتخاذ مجوزهای لازم ساخت مجموعه گردشگری چالیدره آغاز شد. امکانات رفاهی و تفریحی این مجموعه به سرعت ایجاد و در اختیار گردشگران قرار گرفت.

مسیر دسترسی به چالیدره مشهد

برای رسیدن با منطقه چالیدره چندین راه وجود دارد. اگر از وسیله نقلیه ی شخصی استفاده می‌کنید، لازم است از طریق راهنماهای داخل شهر خودتان را به میدان آزادی برسانید. پس از ورود به بزرگراه وکیل آباد، مسیر را تا انتها طی کنید تا به یک میدان بزرگ برسید. از خروجی سوم با نام خیابان امام رضا، به سمت طرقبه، مسیر را ادامه دهید. مسیرتان را به کمربندی امام خمینی تغییر داده و در میدان طرقبه به سمت نغندر حرکت کنید. پس از گذشت سه کیلومتر شما به مقصد می رسید. اگر از سرویس های حمل و نقل عمومی استفاده می کنید، با کمک خط یک مترو می‌توانید تا انتهای بزرگراه وکیل آباد سفر کنید و پس از آن توسط تاکسی یا اتوبوس های همگانی به سمت مقصد حرکت کنید.

قیمت بلیط چالیدره

چالیدره مبلغی را به عنوان ورودی دریافت نمی‌کند مگر این که بخواهید از پارکینگ این مجموعه استفاده کنید. از آن جایی که تفریحگاه چالیدره در میان دو کوه قرار دارد، باید برای ورود، پیاده روی که رایگان بوده یا تله‌سیژ و ترن کوهستانی که غیر رایگان است را انتخاب نمایید. لازم است بدانید که مسیر پیاده روی طولانی است و مناسب کودکان یا افراد سالمند نخواهد بود. استفاده از تجهیزات تفریحی نیاز به تهیه بلیط از کیوسک مربوطه را دارد.

امکانات چالیدره مشهد

چالیدره ی مشهد به عنوان یک منطقه ی تفریحی جدید، از امکانات فوق العاده ای برخوردار است. در ادامه به چند نمونه اشاره خواهیم کرد:

تله سیژ چالیدره مشهد

تله سیژ یا تله کابین های روباز چالیدره، با صندلی‌های دو نفره، شما را به سمت غرب مجموعه، بر فراز کوه، دره و دریاچه عبور می‌دهد.

باگی سواری

باگی موتورهای چهار چرخی هستند که امکان رانندگی چندان سختی ندارند. می‌توانید هیجان رانندگی در مسیر ناهموار و تپه های خاکی این مجموعه را با باگی سواری تجربه کنید.

بانجی جامپینگ

اگر از جمله افرادی هستید که هیجان و ترشح ادرنالین می‌تواند برایتان لذت بخش باشد، بانجی جامپینگ چالیدره منتظر شماست. با رعایت کامل موارد ایمنی، پرش از ارتفاع را تجربه کنید.

زیپ لاین

می‌خواهید تجربه ی پایین آمدن از کوه را با کمک یک قرقره و طناب داشته باشید. در حالی که یک سوی طناب بالای کوه و سوی دیگر آن در قسمت پایین تر کوه مقابل است. پس زیپ لاین چالیدره را از دست ندهید.

کارتینگ چالیدره

پیست کارتینگ چالیدره بیشتر افرادی را به سمت خود جذب می‌کند که عاشق مسابقات اتومبیل سواری هستند. می‌توانید در مسیر پر پیچ و خم پیست با اعضای خانواده یا دوستانتان رقابت نمایید.

غواصی

از دیگر تفریحات آبی مجموعه چالیدره مشهد می‌توان به غواصی کردن در دریاچه اشاره کرد. برای غواصی آموزشات لازم در کمترین زمان توسط مربیان حرفه‌ای به شما داده خواهد شد و می‌توانید به دنیای زیر آب بروید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید.

سایر تفریحات چالیدره طرقبه

ترن کوهستان، راپل، پل معلق، شهربازی، موتور چهارچرخ، سافاری، دوچرخه ‌سواری و تونل وحشت چالیدره از دیگر امکانانات این مجموعه است.

درياچه چاليدره

همان گونه که پیش‌تر ذکر کردیم، دریاچه چالیدره، دلیل اصلی ایجاد این مجموعه گردشگری است. برای کسانی که علاقمند به تفریحات آبی هستند، حضور در چالیدره، هیجان انگیز خواهد بود. ماهیگیری در دریاچه چالیدره با امکان اجاره تجهیزات کافی برای گذران وقت و دستیابی به آرامش روحی گزینه مناسبی خواهد بود. از طرف دیگر عمق دریاچه چالیدره به‌قدری است که شرایط استفاده از قایق پدالی قو، قایق کودکان، لنج شناور تفریحی، قایق پارویی، اسکی روی آب، شاتل و قایق بنانا نیز مهیا باشد. هر کدام از این تفریح های آبی می‌توانند خاطره ی زیبای امروز شما را بیش از پیش جذاب و به یاد ماندنی کند.

رستوران گردی در چالیدره

رستوران چاليدره در فاز اول، با چندین منوی غذا متناسب با سلایق مختلف، برای یک شکم گردی عالی، همواره آماده خدمت رسانی است. در رستورانهای این مجموعه انواع غذاهای محلی و بین المللی نیز سرو می‌شوند. اگر می‌خواهید با صرف انواع نوشیدنی‌ها، تفریح‌تان را کامل کنید، کافی شاپ، لمکده و چایخانه در این محوطه موجود است.

ماساژ ماهی یا دکتر فیش

امکانات گردشگری در چالیدره در موارد ذکر شده خلاصه نمی‌شود. ماساژ ماهی یکی از تفریحات پزشکی لذت بخش است که در برطرف کردن بافت‌های مرده پوست، بالا بردن قدرت تمرکز و آرامش معجزه می‌کند. این مجموعه تحت نظارت وزارت بهداشت و چند پزشک با تجربه اداره می‌شود. حوضچه‌های مرکز ماساژ ماهی چالیدره، مملو از نوعی ماهی به نام گارای قرمز است که با ترشح نوعی آنزیم خاص فواید درمانی خود را بروز می‌دهد.

بهترین زمان بازدید از چالیدره

منطقه چالیدره با اقلیم کوهستانی خود در فصل پاییز و زمستان و حتی اوایل فروردین ماه، سرد و گاهی همراه با باران و برف خواهد بود. چنین شرایطی برای برخی گردشگران میتواند ایده‌آل باشد اما قطعا قادر نخواهند بود از بسیاری امکانات موجود بهره ببرند. به تدریج از اواخر فروردین تا پایان تابستان هوا مطبوع تر و بهترین زمان برای بازدید از این منطقه توریستی است.

کلام آخر

مجموعه تفریحی چالیدره با ده ها امکانات تفریحی و رفاهی، بدون شک برای شما خاطراتی خواهد ساخت که تا مدتها از یادآوری آن لذت می برید. با رزرو هتل در مشهد اقامتگاه مناسبی را برای خودتان، مخصوصا در ایام شلوغی، از پیش تعیین کنید.

رپورتاژ آگهی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا