۱۰ درصد مردم جهان طی ۹۰ روز آینده به کرونا مبتلا می شوند

به گزارش سیناپرس،همزمان با ورود به فصل تعطیلات سال نوی میلادی، نگرانی از گسترش مجدد کرونا در کشورهای مختلف افزایش یافته است. بر این اساس پیش بینی می شود طی زمستان پیش رو، مجددا ده درصد از مردم جهان به این بیماری مبتلا شوند.

موج دوم مرگبار کووید-۱۹ که جان میلیون ها نفر را در سراسر جهان گرفت و به دنبال آن موج سوم که چندین هزار نفر را مبتلا کرد، همگی با زمستان و تعطیلات سال نوی سال ۲۰۲۰ مرتبط بودند.

 اطلاعات رسمی مراکز بهداشتی در سراسر جهان نشان می دهد که کووید ۱۹ تقریباً همه خانه‌ها را درگیر کرده و تقریبا همه مرم جهان حداقل یکی از دوستان یا آشنایانشان را  بر اثر این عفونت ویروسی کشنده از دست داده اند.

پس از یک مبارزه سخت برای بیش از دو سال و نیم، جهان شاهد کاهش موارد ابتلا بوده و همه اینها به لطف واکسن هایی است که به کاهش سریع موارد ابتلا کمک کرد. با این حال، شادی برای مدت طولانی باقی نماند. به گزارش سیناپرس،ویروس ‌ها به‌خاطر توانایی‌ شان در جهش و تشکیل انواع جدید شناخته شده ‌اند و ویروس کووید نیز همین کار را کرد. در موج دوم، ویروس نوع دلتا که بر اکثر موارد در سطح جهانی غالب بود، خطرناک‌تر از همه سویه های پیشین بود .

موج بعدی توسط نسخه بسیار جهش یافته دیگری از ویروس کرونا به نام نوع اومیکرون ایجاد شد. اکنون، محققان دریافته اند که این نوع اومیکرون جهش بیشتری پیدا کرده و این تکامل منجر به ایجاد زیرشاخه ‌های بدخیم ‌تری شده که توانایی فرار از ایمنی ناشی از واکسن را دارند. آنچه بیشتر نگران کننده است این است که انواع فرعی جدید حتی می توانند باعث ایجاد عفونت شدید در افرادی شوند که اخیراً از این بیماری بهبود یافته اند.

به گزارش سیناپرس،  این هشدار در حالی است که چین، کشوری که اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا را در سال ۲۰۱۹ گزارش کرده است شاهد شکل گیری موج شدید این بیماری است. در حال حاضر، چین پس از کاهش محدودیت‌های اعمال شده برای جلوگیری از انتشار ویروس، شاهد افزایش گسترده موارد ابتلا به کووید روزانه است.

تصویر کنونی چین تاسف ‌بار است زیرا اکثر بیمارستان‌ ها کاملاً پر شده‌ اند، کوره‌ های  سوزاندن جسد  با نهایت ظرفیت در حال کار بوده و موارد جدید روزانه از ۱۰ هزار نفر می ‌گذرد.

 به گفته مقامات بهداشتی، شهرهای چین در حال حاضر توسط سویه های بسیار قابل انتقال اومیکرون عمدتاً BA.5.2 و BF.7 که مانند آتش سوزی در حال گسترش هستند، آسیب دیده اند. این دو زیرمجموعه اومیکرون جهش‌های بیشتری در پروتئین اسپایک خود نسبت به نسخه اصلی دارند، که باعث می‌ شود برای کسانی که به طور کامل در برابر عفونت ویروسی واکسینه شده ‌اند، کشنده ‌تر باشد.

به گزارش سیناپرس،  با مشاهده روند فعلی در افزایش موارد کووید، یک اپیدمیولوژیست ارشد پیش بینی کرده است که بیش از ۶۰ درصد چین و ۱۰ درصد از جمعیت جهان احتمالاً طی ۹۰ روز آینده به این ویروس مبتلا خواهند شد و احتمالاً میلیون ها نفر جان خود را از دست خواهند داد. در حالی که عفونت ویروس کووید در پکن، پایتخت چین در حال گسترش است، مقامات بهداشتی این کشور با توجه به وضعیت فعلی اعلام کرده اند که ردیابی موارد در حال حاضر دشوار شده است.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: thehealthsite

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا