جلوگیری از بوی بد دهان با باکتری های پروبیوتیک

به گزارش سیناپرس، پژوهشگران چینی در تحقیقی که روی موضوع بوی بد دهان انجام داده اند، به این نتیجه رسیدند که به کار گیری برخی باکتری های پروبیوتیک احتمالا می تواند در مهار این مشکل، نقشی قابل توجه را ایفا کند.

نتایج یک پژوهش بین المللی جدید نشان می دهد:برخی باکتری های پروبیوتیک که معمولاً در غذاهای تخمیر شده مانند ماست، نان ترش و نوعی سوپ به نام میسو یافت می شوند، می تواند به رهاشدن افراد از مشکلی به نام هالیتوز که بوی بدی را به نفس می دهد، کمک کند.

در این تحقیق که توسط محققان دانشگاه چنگدوی چین انجام شده است، باکتری های لاکتوباسیلوس سالیواریوس، لاکتوباسیلوس روتری، استرپتوکوکوس سالیواریوس و ویسلا سیباریا به صورت مکمل های غذایی مورد آزمایش قرار گرفته و به خوش بو کردن نفس افراد منجر شد.

ترکیبات گوگردی فرار، علت اصلی بوی بد دهان هستند. به گزارش سیناپرس،این ترکیبات توسط باکتری های دهانی و در نتیجه فعالیت آن ها روی بقایای مواد غذایی تولید می شوند و با وضعیت ضعیف لثه ها و بهداشت نامناسب دندان ها مرتبط هستند.

در حال حاضر، گزینه های مورد استفاده افراد برای مقابله با این مشکل شامل دهانشویه، آدامس، تغییرات تناسبی دندان ها و تمیزکردن زبان هستند. اما حالا شواهد در حال ظهور نشان می دهند که باکتری های پروبیوتیک ممکن است جایگزین ساده تری برای این موارد باشند.

محققان فوق توضیح داده اند: پروبیوتیک ها احتمالا جلوی تجزیه اسیدهای آمینه و پروتئین ها را توسط باکتری های بی هوازی درون دهان می گیرند و از این طریق، تولید گازهای بدبو را مهار می نمایند.

به گزارش سیناپرس،این یافته ها که در صورت تاییدات جامع تر از طریق کارآزمایی های بالینی، می توانند به تولید کپسول های حاوی این باکتری ها برای درمان بوی بد دهان منجر شوند، در نشریه بین المللی BMJ Open منتشر شده اند.

مترجم: محمدرضا دلفیه

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا