پرواز بدون توقف به دور جهان ممکن شد

به گزارش سیناپرس،یک هواپیمای جدید به سبک جنگ ستارگان توسط مهندسان طراحی شده است که می تواند مسافران را بدون توقف از لندن به سیدنی برده و آن ها را به جای فرودگاه، مستقیماً به ساختمانی که می خواهند پیاده کند.

هواپیمای برخاست عمودی رنجر ادعا می کند که از هر هواپیمای مسافربری فعلی جهان برد پروازی بیشتری داشته و می تواند روی پشت بام برج ها نیز فرود بیاید.

این هواپیما که قادر است ۲۲ ساعت در هوا بماند، می‌ تواند ۱۷ هزار و ۷۲۰ کیلومتر  را در یک پرواز طی کند. این موضوع در حالی است که طولانی ترین پرواز بدون توقف کنونی جهان،  پرواز خطوط هوایی سنگاپور در مسیر ۱۵۳۳۲ کیلومتری نیویورک تا سنگاپور است.

شرکت Aura Aerospace که سازنده این مدل مفهومی است،  وسیله نقلیه خود را به عنوان یک هواپیمای بسیار دوربرد توصیف می کند. این هواپیما قادر به جا به جایی ۵ مسافر بوده و آشپزخانه و سرویس بهداشتی نیز دارد.

مدیران شرکت آئورا در این رابطه می‌ گویند: در چشم‌ انداز گسترده پیشنهادی هواپیماهای EVTOL، مسافت پیموده شده هنوز به درستی مورد توجه قرار نگرفته است. این هواپیما که با نام رنجر شناخته می شود، قادر به داشتن پروازهای شبانه روزی بوده و بال های ان نزدیک به ۲۳ متر باز می شوند که این ویژگی به رنجر اجازه می دهد تا سرعت ۸۲۰ کیلومتر در ساعت رسیده و تا ارتفاع ۱۵ هزار پایی صعود کند.

به گزارش سیناپرس، شرکت آئورا همچنین خاطرنشان می کند که این هواپیما از سوخت پایدار هوانوردی  SAF  برای تامین انرژی موتورهای توربوفن دوقلوی خود استفاده می کند.

برخلاف هواپیماهای کاملاً الکتریکی، Aura Ranger از موتورهای جت با نیروی SAF برای شارژ باتری های VTOL در حین پرواز بهره برده و این تغییر در الزامات باتری آن را نسبت به رقبای خود متمایز می کند.

این هواپیما دارای سطح ایمنی عملیاتی قابل قبولی بوده و با دارا بودن قابلیت سر خوردن کامل در صورت خرابی موتور می تواند مسافت زیادی را طی کند. رنجر علاوه بر قابلیت فرود عمودی، می تواند از فرودگاه های سنتی نیز برای نشستن و پرواز کردن استفاده کند.

در خاتمه گفتنی است جزئیات تولید The Ranger در حال حاضر اعلام نشده است.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: studyfinds

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا