هوای همدان برای گروه های حساس ناسالم شد

کارشناس کنترل آلودگی هوای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از بهتر شدن شرایط آلودگی هوا در آسمان استان نسبت به روز گذشته خبر داد وگفت: این وضعیت تا روز چهارشنبه به علت پایداری هوا ادامه دارد.
مهدی خدا بخشی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: در حال حاضر دستگاه مجموعه علوم پزشکی که ذرات با قطر کمتر از دو میکرون را نشان می دهد و آلودگی های فعلی ذراتی کمتر از دو میکرون هستند را در ساعت 10 و 30 دقیقه امروز مورخ 28 آذر ماه 41 میکروگرم بر متر مکعب نشان می دهد که این عدد نشان دهنده بهتر شدن وضعیت نسبت به روز گذشته است.
وی ادامه داد: امروز هوای همدان برای گروه های حساس ناسالم است و افرادی که بیماری های قلبی و ریوی دارند بهتر است تا حد امکان در منزل بمانند و در صورت لزوم برای حضور در فضای آزاد از ماسک های مناسب استفاده کنند.
خدابخشی خاطرنشان کرد: ممکن است شهروندان در روزهایی که با آلودگی هوا مواجه هستیم با سوزش گلو و گاهی با سوزش چشم مواجه شوند که توصیه می شود تا حد امکان افراد با سباقه بیماری قلبی و تنفسی در منزل بمانند.
وی گفت: در نقاط مرکزی شهر که پر تردد و پرترافیک است ممکن است آلودگی بیشتر باشد، بنابراین در نقاط پر تردد بهتر است افراد حساس حضور نیابند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در فصل سرما قرار داریم و پنجره ها بسته است، تصریح کرد: ماندن در خانه بهترین گزینه برای افراد با سابقه بیماری های قلبی و تنفسی است همچنین رانندگان در صورتی که بخواهند از بخاری خودرو استفاده کنند باید تهویه خودرو را در حالتی قرار دهند که هوای بیرون به داخل خودرو نفوذ نکند و به این ترتیب مانع ورود آلودگی به سیستم تنفسی خود شوند.
وی گفت: امیدواریم با شروع بارندگی ها و وزش باد کیفیت هوا تغییر کرده و به سمت هوای پاک پیش برویم.
گزارش: کامبیز قمری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا