اروپا قصد توقف کامل خرید گاز از روسیه دارد

به گزارش سیناپرس، تحریم های اعمال شده از سوی اروپا بر علیه روسیه روز به روز سختگیرانه تر دنبال شده و اگرچه در ابتدا، کمیسیون اروپا پیشنهاد کرد که سقف قیمتی برای گاز  روسیه در نظر گرفته شود اما به نظر می رسد این اتحادیه در نظر دارد خرید گاز روسیه را به طور کامل متوقف کند.

به گزارش سیناپرس، وزیران انرژی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بروکسل نشستی برگزار خواهند کرد تا تلاش دیگری برای هماهنگ کردن سقف قیمت گاز وارداتی از روسیه انجام دهند. در اجلاس ۱۵ دسامبر، رهبران اتحادیه اروپا از دستیابی به توافق بر سر قیمت گاز و خرید مشترک این محصول در سطح وزیران حمایت کردند، اما خودشان به هیچ توافقی نرسیدند.

در ابتدا، کمیسیون اروپا پیشنهاد کرد که سقف قیمتی را فقط برای گاز تحویلی از روسیه در نظر بگیرد، اما این ایده غیرقابل اجرا بود زیرا کمیسیون از کشورهای اتحادیه اروپا می خواست خرید و واردات گاز روسیه را به طور کامل متوقف کرده و آن را با گاز طبیعی مایع یا سایر منابع انرژی جایگزین کنند.

این تصمیم در آستانه شروع زمستان نشان دهنده عزم اتحادیه اروپا بر توقف استفاده از گاز روسیه و استفاده این کشورها از منابع جایگزین است.

مترجم: ناصر پور قدیمی

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا