همه گیری آنفولانزا در سال جاری مانند سال ۲۰۰۹ بحرانی نخواهد شد

در شرایطی که ویروس آنفولانزا طی ماه های اخیر در برخی مناطق جهان از قبیل ایالات متحده به صورت یک بیماری همه گیر در آمده است، کارشناسان پیش بینی می کنند بعید است افزایش کنونی موارد آنفولانزا از همه گیری سال ۲۰۰۹ فراتر رود.

به گزارش سیناپرس، نیکولای مالیشف، کارشناس بیماری های عفونی روز شنبه اعلام کرد: رشد کنونی موارد آنفولانزا، از جمله آنفولانزای خوکی، به سطح همه گیری سال ۲۰۰۹ نخواهد رسید، زیرا اکثریت جمعیت در حال حاضر درجاتی از ایمنی نسبت به آن دارند.

به باور متخصصین، اکثریت افراد قبلاً به نوعی با این نوع از ویروس آنفولانزا تماس داشته اند.  افراد مسن و میانسالان نیز قطعاً این تماس را با ویروس داشته و بسیاری از جوانان نیز قبلاً در معرض آن بوده اند. علاوه بر این، موارد ابتلا به آنفولانزا همواره در جوامع افزایش یافته است بنابراین جامعه یک مقاومت نسبی نسبت به آنفولانزا پیدا کرده و بسیار بعید است که شرایط مشابه همه گیری سال ۲۰۰۹ مجددا رخ دهد.

گفتنی است شیوع جهانی H1N1 که به عنوان ویروس آنفولانزای خوکی نیز شناخته می شود، در سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ به طور وسیعی در جهان رخ داد. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، این بیماری همه گیر ۳۰ درصد از جمعیت جهان را در ۲۱۴ کشور تحت تاثیر قرار داده و جان بیش از ۱۸ هزار نفر را گرفته است.

دکتر مالیشف در این رابطه گفت که واکسن های مدرن می توانند در برابر این نوع ویروس آنفولانزا محافظت کنند. همچنین داروهایی که در آن دوره در دسترس نبودند در حال حاضر به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

به گزارش سیناپرس، بر اساس برآورد های کارشناسان، بسیاری از کشورهای جهان در حال حاضر به اوج ابتلا به آنفولانزا رسیده است و این شرایط تا اوایل سال نوی میلادی ادامه خواهد داشت.  امکان وقوع موج دوم این بیماری پس از آن دوره امکان پذیر است.

مترجم: مریم عالمی

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا