ثبت ده ها مرگ ناشی از آنفولانزا در آمریکا

گزارش های رسمی مقامات بهداشتی نشان می دهد ایالات متحده با بدترین شیوع آنفلوانزا دست و پنجه نرم می کند. بر این اساس طی روزهای گذشته ده ها مورد مرگ ناشی از ابتلا به این ویروس در آمریکا ثبت شده است.

به گزارش سیناپرس، موارد مرگ و میر ناشی از آنفولانزا در آمریکا با روندی صعودی همراه شده و  تعداد مرگ و میرهای گزارش شده در ایالت آرکانزاس از هفته گذشته به ۱۹ نفر افزایش یافته و به این ترتیب تعداد کل فوتی های ناشی از ویروس آنفولانزا در این کشور به ۶۴ نفر رسیده است.

بر اساس گزارش های رسمی، ۷۵ درصد از مردم در برابر این ویروس واکسینه نشده اند. در میان فوتی ها ۴۴ نفر بالای ۶۵ سال و همچنین یک کودک هستند. شواهد حاکی از آن است که تعداد موارد ابتلا و مرگ ناشی از ذات الریه و آنفولانزا در این کشور از آستانه اپیدمی عبور کرده است که این موضوع جای نگرانی دارد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده در آخرین به روز رسانی خود اعلام کرد که در حال حاضر چندین ویروس تنفسی همراه با آنفولانزا در ایالات متحده در گردش هستند.

لازم به ذکر است در این فصل حداقل ۱۳ میلیون مورد آنفولانزای فصلی در ایالات متحده ثبت شده است که بالاتر از هر سال دیگری است. علاوه بر این، ۱۲۰ هزار مورد بستری در بیمارستان و ۷۳۰۰ مرگ وجود داشته است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده از مردم خواست تا قبل از تعطیلات و سردتر شدن هوا، هم برای آنفولانزا و هم برای کووید-۱۹ واکسینه شوند.

بر اساس داده های ایالتی که هفته گذشته منتشر شد، افرادی که به این ویروس مبتلا شده اند، بیشتر کودکان و افراد بالای ۶۵ سال هستند.

به گزارش سیناپرس، رهبر تیم نظارت داخلی وزارت بهداشت آمریکا در زمینه آنفولانزا اظهار داشت که آنها هرگز در یک دهه اخیر چنین افزایش شدیدی در موارد آنفلوانزا مشاهده نکرده اند. این افزایش پس از کاهش چشمگیر موارد آنفولانزا در سال‌های اول همه ‌گیری ویروس کرونا صورت می ‌گیرد. در حال حاضر کل کشور با این بحران دست و پنجه نرم می کند.

مترجم: زهرا همراز

منبع: thehealthsite

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا