کاهش تمایل افراد به دریافت نوبت چهارم واکسن کرونا

رئیس گروه پیشگیری از بیماری های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از کم رنگ شدن استقبال شهروندان برای دریافت نوبت چهارم واکسن کرونا اظهار نگرانی کرد.
دکتر یعقوب اندامی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: شهروندان در مرحله اول دریافت واکسن کرونا استقبال 93 درصدی داشته و در دریافت نوبت دوم نیز 83 درصد واکسیناسیون انجام دادند همچنین در دریافت نوبت سوم نیز 40 درصد واکسیناسیون انجام دادند اما برای دریافت نوبت چهارم واکسن کرونا 2 درصد جامعه واکسیناسیون انجام دادند که این موضوع نشان دهنده کم رنگ شدن تمایل شهروندان به دریافت واکسن است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بعد از گذشت 6 ماه از تزریق واکسن کرونا ایمنی بدن نسبت به ویروس کووید 19 کاهش می یابد توصیه می شود تمامی افراد برای تکمیل دزهای مختلف واکسیناسیون خود اقدام کنند در غیر این صورت خطر ابتلا به کووید 19 در آنها افزایش می یابد.
دکتر اندامی با بیان اینکه در حال حاضر در فصل سرما قرار داریم و احتمال ابتلا به آنفلوآنزا و کووید 19 وجود دارد، تصریح کرد: توصیه می شود افراد نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.
رئیس گروه پیشگیری از بیماری های واگیردار علوم پزشکی گفت: تمامی مراکز بهداشت محلات آمادگی انجام واکسیناسیون علیه کووید 19 را داشته و هر یک از شهروندان به هر نقطه از شهر مراجعه کنند می توانند واکسن دریافت کنند.
وی گفت: در صورتی که فردی به مرکز بهداشتی غیر از محله زندگی خود مراجعه کند واکسیناسیون برای وی انجام می شود و در سامانه نیز ثبت می شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی در پایان با بیان اینکه خانمهای باردار و افراد دارای بیماری زمینه ای خط مقدم ابتلا به کووید 19 هستند، تاکید کرد: ضروری است تمامی افراد جامعه به ویژه خانم های باردار و افراد داری بیماری زمینه ای نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند در غیر این صورت احتمال ابتلای آنها به کرونا دور از انتظار نیست، بنابراین توصیه می شود شهروندان بلافاصله نسبت به تکمیل دزهای واکسیناسیون خود اقدام کنند.
گزارش: زهرا فرامرزدوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا