تحصیل ۲۳ هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی

رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی از تحصیل ۲۳ هزار و ۱۸ دانشجو در ۳۷ مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی خبر داد و گفت: از این تعداد دانشجو، ۴۳۴ نفر در سنندج مشغول به ادامه تحصیل هستند.

محمدعلی گودرزی رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی در دیدار با هیات رییسه جهاددانشگاهی کردستان گفت: نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه جهاددانشگاهی بوده است و همین امر موجب شده که جهاددانشگاهی از جایگاه والایی نسبت به سایر ارگان‌ها قرار گیرد.

گودرزی از فعالیت ۳۷ مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی و تحصیل ۲۳ هزار و ۱۸ دانشجو در این مراکز خبر داد و گفت: از این تعداد دانشجو ۴۳۴ نفر در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی سنندج مشغول به ادامه تحصیل هستند.

وی با اشاره به این که کاهش تعداد دانشجو بر اثر شیوع ویروس کرونا مشکل تمام دانشگاه‌های کشور بوده است، افزود: موسسه آموزشی علمی کاربردی جهاددادانشگاهی در سال ۱۳۹۹ موفق شد با تلاش مسئولان مراکز سراسر کشور از شیب نزولی تعداد دانشجو جلوگیری کند.

گودرزی اظهار کرد: ضریب جذب دانشگاه علمی کاربردی به طور میانگین بیش از ۶۰ درصد بوده که این نشان می‌دهد که آموزش‌های مهارتی امروز خواهان بیشتری دارد. در حد توان خود برای توسعه و پیشرفت مراکز استان‌های کشور تلاش مان را به کار گرفته‌ایم و این امر را وظیفه خود می‌دانیم چراکه حمایت کار ستادی ماست.

پذیرش ۴۸۴ دانشجو در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی کردستان

در این جلسه  اکبر اسدی رییس جهاددانشگاهی استان کردستان، اظهار کرد: جهاددانشگاهی واحد کردستان از سال ۱۳۸۵ در استان تاسیس شده و مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی سنندج در سال ۱۳۸۹ با دو رشته فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی داشتن نیروی کار متخصص و متعهد را از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی کردستان ذکر کرد و افزود: جهاددانشگاهی کردستان ظرفیت و پتانسیل لازم برای توسعه و پیشرفت استان کردستان را دارد.

اسدی با اشاره به ضرورت بسط و گسترش بیش از پیش فعالیت‌های فرهنگی در جهاددانشگاهی، اظهار کرد: وجه تمایز جهاددانشگاهی با سایر نهادهای علمی تنوع فعالیت‌های فرهنگی این نهاد است.

رییس جهاددانشگاهی استان کردستان به آغاز فعالیت مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی سنندج از سال ۸۹ با دو رشته اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این مرکز با ۱۳ رشته فعال در مقطع کاردانی و ۱۴ رشته فعال در مقطع کارشناسی فعالیت خود را در سطح استان ادامه داده است.

وی به فضای آموزشی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی سنندج با مساحت پنج هزارو ۳۰۰ متر مربع در شش طبقه جزو بزرگترین مجموعه‌های آموزشی بین مراکز علمی کاربردی استان کردستان محسوب می‌شود.

اسدی با اشاره به این که این مرکز در حال حاضر در جذب دانشجو رتبه چهارم کشور بین مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی را به خود اختصاص داده است، افزود: به لحاظ تجهیزات آموزشی و فضای فیزیکی نیز جزو رتبه‌های اول استان بوده است.

وی به تعداد دانشجویان مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی سنندج اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۴۴۸ دانشجو در ترم مهرماه و ۴۸۱ دانشجو در ترم بهمن ماه در این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند که در ترم مهرماه امسال ۴۸۴ نفر پذیرش دانشجو داشته‌ایم.

وی در پایان یادآور شد: حوزه های فرهنگی، پژوهشی، پشتیبانی، آموزش و اشتغال جهاددانشگاهی کردستان فعالیت‌های چشمگیری را در سطح استان به سرانجام رسانده‌اند که نتیجه تلاش و مساعدت همکاران این واحدها بوده است.

حمایت ۸ میلیارد تومانی از مراکز علمی کاربردی

خسرو هدایتی معاون آموزشی موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی در ادامه این دیدار حمایت از مراکز علمی کاربردی دغدغه اصلی ما بوده است، گفت: در این راستا رفع مشکلات واحدهای کوچک و نوپای مراکز جهاددانشگاهی در اولویت فعالیت موسسه قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که برای هر کاری زیرساختی لازم است، افزود: در راستای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم فضای آموزشی جهاددانشگاهی کردستان راه‌اندازی شده است.

معاون آموزشی مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی بیان کرد: ما در تلاشیم تا سند آموزشی علمی کاربردی را توسعه دهیم که در این راستا اولویت با مراکز دچار مشکل و در حال توسعه بوده است.

وی در پایان یادآور شد: مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی سال گذشته هشت میلیارد تومان از محل شهریه دانشجویان به مراکز و واحدهای استانی کمک کردیم که این کمک‌ها ادامه پیدا کرده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا