پیش بینی افزایش تحریم های روسیه در سال آینده میلادی

به گزارش سیناپرس، در پی تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، تحریم های شدیدی از سوی غرب علیه این کشور اعمال شده و کارشناس می گوید ممکن است فشار تحریم ها علیه روسیه در سال های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ افزایش یابد.

یاروسلاو کوزمینوف، محقق ارشد در دانشگاه HSE و هماهنگ کننده شورای تخصصی دولت روسیه می گوید: فشار تحریم ها علیه روسیه ممکن است در سال های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴  افزایش یابد. این اقتصاددان توصیه می کند که روسیه باید از اقتصاد خود در برابر استرس های شدید و فضارهای بین المللی محافظت کند.

وی طی نشستی تخصصی  با شورای کارشناسی در این رابطه اعلام کرد: در سال های پیش رو، ما می توانیم انتظار افزایش فشار تحریم ها و توسعه ابزارهای تحریم ثانویه را داشته باشیم. مقابله با این امر مستلزم یک سیاست سازگاری کارآمد است که با هدف درک کالیبراسیون نهایی ابزارهای موجود خواهد بود.

کوزمینوف خاطرنشان کرد: تجارت روسیه به طور تاریخی آموخته است که در شرایط عدم اطمینان فعالیت کرده و همواره انباشته ای از کالاهای ضروری را داشته باشد که به وی اجازه می دهد با شرایط دشواری از قبیل جنگ و تحریم رو به رو شود. ما نباید تصور کنیم که پایداری اقتصاد بی حد و حصر است، باید این محدودیت‌های بحرانی را خیلی واضح مشاهده کرده و مکانیسمی را که حرکت به سمت آن را کند می‌ کند، درک کنیم.

به گفته این کارشناس، برای از بین بردن تاثیرات منفی تحریم ها باید توجه ویژه ای به توسعه استراتژی جایگزینی واردات طولانی مدت و همچنین ایجاد فضای مساعد برای ظهور و توسعه متخصصان بسیار ماهر داشت.

وی در خاتمه توضیحاتش خاطر نشان کرد: هدف یک اقتصاد طبیعی، رسیدن به خودکفایی کامل نیست زیرا هیچ کشوری در دنیای مدرن قادر نیست در همه امور خودکفا باشد. در این میان ایجاد تعادل بین خود کفایی و اتکا به بازارهای خارجی می تواند کلید عبور از بحران و فایق آمدن بر مشکلات اقتصادی باشد.

مترجم: حمید تعالی

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا