۳۴ مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی در کشور دارای مرکز نوآوری و فناوری است

رئیس مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی، از فعالیت ۳۴ مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی در حوزه نوآوری خبر داد و گفت: امید است مراکز نوآوری بتوانند بنا به رسالت خود، دانشجویان را با بازار کار و تبدیل ایده ها به تولید گام مفیدی بردارند.

محمدعلی گودرزی، امروز، ۲۲ آذرماه در دیدار با  دکتر شاهین فکور رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان، از فعالیت ۳۷ مرکز علمی – کاربردی جهاد دانشگاهی و تحصیل ۲۳ هزار و ۱۸ دانشجو در این مراکز خبر داد و گفت: از این تعداد دانشجو ۴۳۴ نفر در مرکز علمی – کاربردی جهاددانشگاهی سنندج مشغول به ادامه تحصیل هستند.

وی افزود: موسسه علمی کاربردی جهاددانشگاهی، بزرگترین موسسه آموزش عالی کشور به لحاظ تعداد دانشجو و وسعت جغرافیایی است و حدود ۳۰۰۰ مدرس دارد.

 رئیس مؤسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی،با عالام اینکه ۳۴ مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی دارای مرکز نوآوری است بیان کرد: امید است مراکز نوآوری بتوانند بنا به رسالت خود، دانشجویان را با بازار کار و تبدیل ایده ها به تولید گام مفیدی بردارند.

وی، با بیان اینکه موسسه علمی کاربردی جهادانشگاهی در مجموع دارای ۱۵۵ هزار متر مربع فضای ملکی در واحدهای مختلف است افزود: صرف اعتبار در مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی صرف توسعه می شود و این امر مزیت مراکز این نهاد نسبت به سایر مراکز علمی کاربردی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی، بر بهره گیری از ظرفیت های مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در سراسر کشور تاکید کرد و افزود: بالغ بر ۶۰هزار پرونده در موسسات علمی کاربردی جهاددانشگاهی مختلف کشور تحویل گرفته شده است.

گودرزی از حمایت و آمادگی همه جانبه مرکز علمی کاربردی کشور از هرگونه برنامه توسعه ای در استان خبر داد.

زیست بوم نوآوری و فناوری در مراکز علمی کاربردی کردستان تقویت شود

شاهین فکور، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان، در ادامه این دیدار گفت: مراکز فعال جهاددانشگاهی مجهز به دو صفت کار جهادی و علمی و دانشگاهی هستند که این جهاد علمی در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان کردستان نمایان است.

وی افزود: مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان از فعالترین مراکز علمی کاربردی استان بوده و در حوزه فناوری و آموزش خدمات مطلوبی را در استان ارائه داده است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان، بیان کرد: دانشگاه های ما باید به سمت آموزش مهارتی پیش بروند و در این راستا در برنامه ششم توسعه مقرر شد که ۳۳درصد آموزش ها کاربردی و مهارتی باشد که متاسفانه تا کنون فقط ۱۴درصد این امر تحقق یافته است.

به گفته فکور، اولین موسسه ای که در راستای عملیاتی کردن شعار آموزش مهارتی و کاربردی گام برداشت،جهاددانشگاهی بوده که این مهم برای ما یک فرصت است.

وی با بیان اینکه مدیریت جدید علمی کاربردی، به سمت اشتغال آفرینی است عنوان کرد: همه موسسات علمی کاربردی استان کردستان باید با برنامه‌ریزی درست به سمت اجرای این شعار حرکت کنند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان، با تاکید بر اینکه کاربردی شدن دانشگاه علمی کاربردی در گرو تقویت زیست بوم نوآوری و فناوری است ادامه‌داد: نگاه مدرک گرایی و پاس کردن واحدها به آموزش، اقدامی تکراری همچون گذشته است که فقط به آمار فارغ التحصیلان بیکار جامعه می افزاید، لذا باید زیست بوم نوآوری در استان تقویت شود.

فکور با اشاره به اهمیت تخصیص بودجه های کشوری و متمرکز به مراکز علمی کاربردی استان عنوان کرد: مراکز ما باید برنامه های توسعه ای داشته باشند چرا که در غیر این صورت بخشی از این بودجه به ناچار برگشت می خورد که شایسته استان نیست.

مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی می تواند با برگزاری کارگاه ها، استارت آپ ها و رشته های مقطع دار در جذب این اعتبارات سرآمد باشد و اهداف کاربردی و اشتغالزایی دانشگاه را نیز برآورده کند.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی نظام، دانشگاه ها باید با آینده نگری در قالب دوره های کوتاه مدت و رشته های مقطع دار، به سمت اشتغالزایی های جدید و کاربردی شدن قدم بردارد.

فکور خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی باید به واسطه دستاوردهای علمی زیادی که دارد، رشته های علمی بیشتری را تاسیس کرده و به مراکز کاریابی تبدیل شود. 

وی یادآور شد: تأسیس مراکز جدید علمی کاربردی در استان کردستان را منوط به صنعتی بودن ذکر و تأکید کرد: مراکز علمی کاربردی استان باید از صرف آموزشی بودن، خارج شده و به سمت کاریابی شدن قدم بردارد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا