راه های غلبه بر خستگی چشم و احیای خشکی چشم

چندین روش برای غلبه بر خستگی چشم وجود دارد و روش هایی که استفاده می کنید به علت خستگی چشم شما بستگی دارد. اگر تمام روز را با رایانه کار می کنید، جلوگیری از نور آبی صفحه نمایش و انجام تمرینات چشمی و ماساژ در طول روز ممکن است به شما کمک کند.

به گزارش سینا پرس فارس، اگر ساعت‌ها در روز از رایانه استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد می‌دانید خستگی چشم یا خشکی چشم‌ها چگونه است. شاید سردردهای تنشی را پشت چشمان خود تجربه کنید یا حتی تاری دید داشته باشید. با تغییراتی در روتین و عادات ساده خود، می توانید با خستگی چشم مقابله کنید و چشمان خود را در تمام طول روز حفظ کنید.
علل خشکی چشم

به اندازه کافی پلک نمی زنیم، کاری که اغلب هنگام نگاه کردن به صفحه نمایش انجام می دهیم هنگام خواب پلک های شما به طور کامل بسته نمی شود عوارض جانبی برخی داروها

علل خستگی چشم

روشنایی نور آبی در صفحه نمایش باعث چشم دوختن می شود چشمک زدن به دلایل دیگری مانند قرار گرفتن در زیر نور خورشید محدودیت جریان خون از ماهیچه های چشمی که در همان موقعیت قرار دارند (حرکت نکردن به پهلو یا بالا و پایین)، مانند استفاده طولانی مدت از رایانه

چگونه چشم های خشک و خسته را احیا کنیم؟

ممکن است طیفی از دلایل برای تجربه چشم های خسته و دردناک وجود داشته باشد. پیروی از نکات موجود در این لیست می تواند به شما کمک کند که در مورد وضعیت خود به چشم پزشک مراجعه کنید یا خیر. اگر درد حاد ناشی از خستگی چشم دارید، از کمپرس سرد روی چشمان خود استفاده کنید. هشت روش زیر برای مقابله با خستگی چشم و احیای خشکی چشم بهتر است به طور منظم برای جلوگیری از خشکی و خستگی چشم انجام شود.

در رختخواب از ماسک خواب استفاده کنید

اگر مشکوک هستید که پلک هایتان به طور کامل بسته نمی شود با ماسک چشم بخوابید. معمولاً به این دلیل است که یک شکاف در گوشه داخلی چشم وجود دارد. مخصوصاً با تهویه مطبوع و گرمایش در خانه، هوای خشک می‌تواند به چشم‌ها منفجر شود و روغن کاری آن‌ها به سختی انجام شود.

دور چشمان خود را ماساژ دهید

از نوک انگشتان خود برای ماساژ به آرامی اطراف چشم و شقیقه های خود را به صورت دوره ای یا زمانی که احساس می کنید چشمان خود خسته می شوند، استفاده کنید. همچنین می‌توانید دستگاه‌هایی را پیدا کنید که روی سرتان می‌روند و اطراف چشم‌تان را ماساژ می‌دهند. از طرف دیگر، سعی کنید از یک غلتک صورت در اطراف چشم و کل صورت خود استفاده کنید تا چشمان خود را احیا کنید.

تمرینات حرکتی چشم را انجام دهید

یک دقیقه به آرامی با کره چشم‌های خود به بالا، پایین، چپ و راست نگاه کنید، بدون اینکه عضلات دیگر را حرکت دهید، درست مانند زمانی که گردن خود را می‌چرخانید. آن عضلات کوچک باید کشیده شوند تا تنش از بین برود.

از خیره شدن بدون پلک زدن خودآگاه شوید

در حالی که پلک زدن یک عادت ناخودآگاه است، سعی کنید آگاهانه بیشتر پلک بزنید، مخصوصاً هنگام استفاده از صفحه نمایش. ما تمایل داریم قبل از پلک زدن در حین نگاه کردن به صفحه‌نمایش، کمی طولانی‌تر خیره شویم، بنابراین مراقب آن باشید و عادت کنید که مکرراً هنگام استفاده از رایانه یا سایر صفحه‌ها پلک بزنید.

از فیلتر نور آبی بر روی صفحه نمایش خود استفاده کنید

امروزه بسیاری از دستگاه ها دارای گزینه تنظیمات نمایشگر برای فیلتر کردن نور آبی روی صفحه هستند. همچنین می توانید یک فیلتر فیزیکی نور آبی را روی صفحه نمایش خود قرار دهید. اینها به عنوان برچسب های نامرئی هستند که می توانید متناسب با اندازه های مختلف صفحه نمایش پیدا کنید.

از شیشه های فیلتر نور آبی در کامپیوتر استفاده کنید

اگر نمی توانید فیلتر نور آبی را روی صفحه نمایش خود در محل کار قرار دهید، یا اگر می خواهید فیلتر نور آبی را دو برابر کنید، عینک یا لنزهای تماسی را انتخاب کنید که نور آبی را فیلتر می کند.

امگا 3 خود را دریافت کنید

نشان داده شده است که مکمل امگا 3 خشکی چشم را در افرادی که دارای کمبود امگا 3 هستند معکوس می کند. اگر اغلب ماهی نمی خورید، آن را امتحان کنید. ماهی دارای مقدار زیادی امگا 3 است، در حالی که فقط در گیاهان در مقادیر کمتر و به شکل زیستی کمتر یافت می شود. همچنین می‌توانید مکمل‌های روغن ماهی مصرف کنید تا مطمئن شوید که به اندازه کافی امگا 3 دریافت می‌کنید تا چشمانتان به خوبی روان شود.

استراحت چشم

به خصوص اگر با کامپیوتر کار می کنید، در طول روز برای چشمان خود استراحت کنید. از مانیتور خود نگاه کنید و چشمان خود را روی چیز دیگری متمرکز کنید. از قانون 20-20-20 استفاده کنید: هر 20 دقیقه، حداقل 20 ثانیه به چیزی که حداقل 20 فوت دورتر است نگاه کنید.


جلوگیری از خستگی و خشکی چشم

چندین روش برای غلبه بر خستگی چشم وجود دارد و روش هایی که استفاده می کنید به علت خستگی چشم شما بستگی دارد. اگر تمام روز را با رایانه کار می کنید، جلوگیری از نور آبی صفحه نمایش و انجام تمرینات چشمی و ماساژ در طول روز ممکن است به شما کمک کند. اگر با چشم‌های خشک از خواب بیدار می‌شوید و فکر می‌کنید چشم‌هایتان در خواب خشک می‌شوند، استفاده از ماسک چشم ممکن است کمک کند. این راه حل حتی می تواند تغذیه ای باشد اگر کمبود امگا 3 دارید. علت هرچه که باشد، بررسی این لیست از راه حل ها می تواند به شما پاسخ دهد.

مترجم: محمدرضا قشقایی زاده

منبع: scitechdaily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا