نگرانی اروپا از افزایش مرگ و میر در زمستان امسال

به گزارش سیناپرس، مقامات اروپایی اعلام کردند که در زمستان امسال با کاهش دما و افزایش هزینه های انرژی، احتمالا شاهد افزایش مرگ و میر بیش از حد خواهیم بود.

در این راستا، کارشناسان و مؤسسات خیریه نگرانند که در زمستان امسال به دلیل کاهش شدید دما و بالا رفتن هزینه‌های انرژی، مردم مجبور به خاموش کردن سیستم های گرمایشی خود شوند که منجر به افزایش مرگ و میر بیش از حد خواهد شد.

آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا (UKHSA) هشدار داده است که با حرکت هوای قطب شمال در سراسر کشور در این هفته و رسیدن دما به  دمای انجماد می ‌تواند عواقب جدی برای سلامتی داشته باشد چراکه دمای هوا در برخی مناطق به منفی ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می یابد. همچنین اداره هواشناسی فرمان هشدار سطح سه را برای تمام نقاط انگلیس صادر کرد که از ساعت ۶ بعد از ظهر امروز تا ساعت ۹ صبح دوشنبه هفته آینده خواهد بود.

آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا به مردم توصیه می کند خانه ها را حداقل تا دمای ۱۸ درجه سانتی گراد گرم کنند و پنجره های اتاق خواب را در شب بسته نگه دارند. اما با افزایش شدید قیمت انرژی، مؤسسات بهداشتی نگرانند که بسیاری از مردم نتوانند اتاق های خود را تا این حد گرم کنند، زیرا هزینه این کار بسیار زیاد است.

سیمون فرانسیس (Simon Francis) از فعالان حوزه سوخت و انرژی گفت که بسیار نگران است که مرگ و میر بیش از حد در زمستان به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

او افزود: افرادی هستند که از قبل خود را در یک اتاق در خانه محبوس کرده‌ و چند لایه لباس می ‌پوشند و در همان زمان مردم عده ای از مردم وعده‌ های غذایی خود را کاهش می ‌دهند تا انرژی برای گرمایش داشته باشند.

پروفسور دن میچل (Dann Mitchell) استاد رشته علوم آب و هوا در دانشگاه بریستول نگران است که ترکیبی از قبض های انرژی، فشارهای موجود و افزایش عفونت های کرونا منجر به مرگ بیش از حد معمول در زمستان شود.

او در این باره گفت: ما ماه‌ هاست که نگران موضوعاتی همچون افزایش هزینه حامل های انرژی و شرایط اقتصادی مردم هستیم. به گزارش سیناپرس، پیش از این کاملاً واضح بود که این اتفاق می‌ افتد و دولت این موضوع را پیش بینی کرده است.

پروفسور میچل گفت که اثرات سرما بر سلامتی مانند تأثیرات بر شرایط ریه و قلب، هیپوترمی و همچنین سقوط روی زمین یخی روی سلامتی افراد تأثیر گذارده و می تواند ماه ها ادامه یابد.

به گزارش سیناپرس، به گفته اما روباخ (Emma Rubach) رئیس بخش مشاوره‌های بهداشتی آسم و ریه بریتانیا، افراد مبتلا به بیماری‌های ریوی در زمستان امسال با خطرات سه‌ گانه از جمله کاهش شدید دما، افزایش موارد آنفولانزا و گسترش موارد کووید-۱۹ مواجه اند. او در پایان گفت: افزایش هزینه‌ های زندگی می ‌تواند شرایط را حتی سخت‌تر کند، زیرا داشتن یک خانه گرم راهی مهم برای جلوگیری از بدتر شدن افراد مبتلا به بیماری‌های ریوی است.

مترجم: امیرعلی خسروی زاده

منبع: inews

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا