مرگ بر اثر خوردن سالاد آلوده به ای کولی

موج گرمای نه چندان شدیدی که اخیرا انگلستان را در بر گرفته است، موجب شده است تا بسیاری از افراد به سراغ خوردن سالاد به عنوان وعده های غذایی بروند ولی این امر می تواند برای آنها خطرساز باشد. علت این امر این است که در صورتی که فرایند شستشوی گیاهان مورد استفاده در سالاد به خوبی انجام نشود، این غذاها می توانند موجب ایجاد خطری بسیار جدی برای سلامت شوند. در همین راستا نیز در طول چند روز گذشته، دو مورد مرگ بر اثر ابتلا به باکتری ای کولی در این کشور به چشم خورده است.

گفته می شود که برگ های گیاهی که از مدیترانه به این کشور آمده اند، ای کولی را در خود داشته اند و عدم رعایت بهداشت کامل در ضدعفونی کردن آنها موجب شده است تا این باکتری به بدن انسان ها وارد گردد.

دلیل ابتلای این افراد به ای کولی توسط پزشکان به این ترتیب اعلام شده است: استفاده از برگ های گیاهانی که به صورت کامل پاکسازی نشده بوده و خوب شسته نشده بوده اند. البته آمار اصلی مبتلایان به مراتب بالاتر از دو نفر بوده است و 151 نفر تا به امروز با این مشکل روبرو شده اند. از این میان تعداد 62 نفر به بستری شدن در بیمارستان نیاز داشته و متاسفانه نیز دو نفر یاد شده، جان خود را از دست داده اند.

گفته می شود که برگ های گیاهی که از مدیترانه به این کشور آمده اند، ای کولی را در خود داشته اند و عدم رعایت بهداشت کامل در ضدعفونی کردن آنها موجب شده است تا این باکتری به بدن انسان ها وارد گردد. حال چنین موردی به عنوان یک زنگ خطر در سراسر جهان به حساب می آید و دانشمندان معتقدند که باید در هر شرایطی پیش از مصرف گیاهان، آنها را به صورت کامل ضدعفونی کنید.

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا